Vad för raser?
Har lite svårt att se på de bifogade bilderna men här har du en tråd om olika färger som finns hos Vintervita ->
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Det ser väldgt smutisigt ut i burarna hos Paris och Charlie just då. Men det var kartong och mat utspritt. Och på Snobbens bild ser man lite bomull i hjulet, och hjulet ser för litet ut. Men det var tyvär då jag inte visste om att man inte fick ha bomull. Men hjulet är perfekt storlek, 15 cm åt alla håll, det ser bara litet ut. Tycker jag:$
kram / therese
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#5 Klicka upp bilderna?:)
Och tack.
#7 Svårt när man ser endast ett huvud, för mycket blixt osv ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Skulle gissa på att dom är hybrider alt vintervita. Tror ellerfall inte dom är campbells.
Bild/hamster 1: Gissar jag på agouti, kan inte se om det eventuelt kan vara en sapphire.
Bild/hamster 2: Agouti
Bild/hamster 3: Svårt att se men gissar på pearl. (är den helt vit? eller har den ål på ryggen?, är ålen grå isåfall eller har den mera orange färg?)
Bild/hamster 4: Agouti
Bild/hamster 5: Peal gissar jag på.
Skulle vara betydligt enklare att se deras färger om du fotade dom så man såg deras ryggar och så man såg hela hamstern. Så därför är jag inte riktigt säker på vilka färger.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#9 Ber om ursäkt för dåliga bilder 
Om bild 2 & 4 är Agouti är förmodligen bild 1 det också, för han ser likadan ut i färgen.
Men jag kan fota dem uppifrån, inga problem alls!
kram / therese
testar:
[IMG]http://i56.tinypic.com/1984uf.jpg[/IMG]
ser ut som campbells tycker jag..
Bob: agouti
Charlie: ev. Black eyed white
Gustav: pearl antingen sapphire pearl eller Agouti pearl.
#15 är alla hamstrarna campbells? Eller är det bara dom tre? Charlies och Paris mormor är en Campbell. ( Alltså Bobs gammelmormor :S ). Jag tror iallafall att hon var det, för hon var aprikosfärgad hela henne och en skarp guldrand på ryggen.
Åh gud.. Är inte så bra på dehär med raser..
Men tack så mkt!
kram/ therese
#14 är sapphire pearl
#12 är agouti
och #13 har jag lite svårt att se på.
Tycker dom ser ut som hybrider, men som sagt svårt att se skillnad på campbells, vv och Hybrid ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Har du fött upp de här själv?
#17 Den bilden du hade lite svårt att se på, han är heltvit och lite grå på huvudet. Men när han var liten såg han likadan ut som #14. ;)
#18 Ja, inte Gustav dock, fick honom av en vän som hade köpt en dräktig hona av misstag. ( Gustav bild #14 ). De är inte bara dom här hamstrarna som är uppfödda. 9 hamstrar har dött och två är sålda. ( Hamstrarna dog av olika orsaker vid 1-årsåldern. Många av dem blev dåliga efterssom det var min första kull och jag hade inte läst på nånting om ungar då. Min hona parades efter hon fyllt 1 år, vilket man INTE ska göra, då vissa av ungarna inte överlever alltid, eller drabbas av nånting i framtiden! 3 av de döda vart ihjälbitna av min nuvarande hona Paris. Så det är bara Charlie och Paris som fortfarande lever ur den första kullen. Men det är trots allt mitt fel och detta får jag lida med hela mitt liv.
)
ehm.. kommer honan från djuraffär? parades hon med någon från djuraffär?
#20 Nej. Jag fick två systrar av en vän till mej. En av dem dog tidigt efterssom hon fick livmodercancer och somnade in hos vetrinären. Då hade jag bara en kvar. En annan vän till mej ( hon som jag fick Gustav av ), frågade ifall jag kunde hjälpa henne med att göra hennes hanhamster tam, så jag lånade honom i två veckor ( Snobben alltså ). Men efter två veckor ville inte hon ha tillbaka honom, så därför fick jag honom, och han parades med honan. Så ingen av dem kommer från djuraffär.
Har hon fött upp de? vad har hon fått de ifrån?
Den som jag fick systrarna av födde upp dom själv.
Och oj! Hon jag fick hanen av hade tyvär köpt honom på djuraffär..
Så ja, hanen är köpt från djuraffären, men ej honan.
Man ska inte para de från djuraffär!
De vet jag.
Nej. du parade ju de?
Ja, men det var för snart två år sedan.
Då visste jag ingenting om hamstrar, hade haft mina honor i 1 år, och ena honan dog 3 dagar efter 1-års dagen. Men nu, har jag ju 5 hamstrar, och vet en hel del. Men är fruktansvärt dålig på raser och färger bara.
#24 Väldigt onödigt att hoppa på folk sådär.
// Sofia
Okey, förlåt 
jag tror att dom är vintervita :P
Ser så ut :)