Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2939 ggr
Ulrika2
1

Vikt på rysk vintervit?

Har precis skaffat en dvärghamster från en familj som inte kunde ha den längre. När jag fick den var den rätt rund, fick aldrig springa utanför buren.

Nu får den vara ute minst 1 timme om dagen oftast 2 och den har nog gått ner lite i vikt, väger nu 68 gram. Är det normal vikt?

Caroline.H
0

Ojdå, det var allt en rejäl en! Jag skulle nog behöva lägga ett finger på vågen för att komma upp i den vikten här hemma! Flört Vad jag har hört så är normalvikten 55-65 gram. Men enligt mig så är det bättre med några gram för mycket än några gram för lite.

//Caroline

Nicolina
0

Tycker det låter alldeles normalt =)
Beror ju även på om det är en hona eller hane, vilken art det är, hur gammal den är, och om den i övrigt är en stor hamster till storleken och inte liten och väldigt tjock.

HamsterMarie
0

Grattis till hamstern. kommer det en bildtråd?

Carjos
0

Håller med #2 låter normal och allt beror på hur de ser ut i kroppen. Mina vintervita när jag födde upp dem förr låg på enda upp till 80g

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Ellenfyrkant
0

Det låter på de andra som att det är normalt. ast jag tycker det låter mycket, haha. Men det beror på kroppsbyggnad givetvis. Min normaltjockaväger 53 g och min runda-Ronny väger 55 g. Mig förvånade det faktiskt att det inte var mer än 2 g skillnad på dem. Tungan ute

Mvh Ellenfyrkant

Odette
0

Kommer inte exakt ihåg vad min hane vägde sist jag vägde honom, men det var en markant skillnad om jag jämförde med honorna Oskyldig

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_