Hur ser det ut när hamstern Brunstar?
Hej!, jag har en liten märklig fråga här :) jag undrar hur det igentligen det ser ut när en hamster brunstar? :) Någon som har en bild kanske? :D
/ Miranda
Här har du en bild på en brunstande guldhona. 
När de är riktigt brunstiga ställer de sig i position så fort man petar de lite på ryggen.
De brukar även kunna lukta en del då (men även ibland före eller efter brunst).
Ursäkta att jag frågar lite här, men blir dom annorlundare i humöret när dem brunstar?
#2: Tja, det kan jag väl inte påstå att jag tycker.
Mer än att de verkar bli som i "trans" när man stryker de över ryggen.
Okej
Förstår inte det där själv. Min hamster hon håller på att stå sådär nästan varje dag, hon gräver hela tiden & ''spinner, mot väggarna''. Haha, hon kanske är brunstig hela tiden? :)
#5: Det kan kännas som nästan varje dag, med tanke på att de brunstar var 4:e dag. =)

#5 Fast så gör de när de revirmarkerar. Springer runt och gnider bakdelen mot väggar.
#1 Hahaha vad gullig (:
Heheh, Min Hane gör sådär samtidigt som han går på en pinne som ligger i buren 
# 9 haha :) Kul
/ Miranda
Vet någon om dvärgar också gör sådär när de brunstar?
11 # det undrar jag med lite ;-P gärna om någon har en bild? :-)
/ Miranda
Min dvärghamsterhona brunstar i smyg hihi.
Märks aldrig då hon brunstar, de luktar inte äns :S
kram / therese
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Det märks nog inte lika tydligt på dvärghamster. Iaf inte vad jag har märkt. Är väl därför det är lättast ibland att låta honan gå ihop med hanen. Tur ändå att man oftast ser det rätt tydligt på Guldarna med tanke på att de absolut inte skulle gå att ha ihop par-vis tills honan brunstar hehe. Kanske finns nån underliggande mening med de upplägget :P
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_