Döende hamster?
MIn lilla sötnos börjar nämrasig 2 år och har senaste månaderna lugnat ner sig och blivit lite mer tillbakakdragen. Men senaste väckan har jag inet sätt av henen mycket alls och trodde då att det berode på att de har varit völdigt kalt i vår läghenhet.
Men igår när jag lyfte upp henen kändes hon jättesmal och magen lite uppsvälld hon är förhålladnevis kall och jätte seg i rörelserna.
Hon ser ävne lite ruffsigare ut och värkar smuttsig runt analen.
Jag börjar misstänka förstoppning och har förökt mata henen med massor med gurka.
Vad kan ajg göra är tror inet hon komerm klara sig.
Parrafinolja ska du isf använda, finns receptfritt på Apoteket.
Låter som att hon kan ha ont iom att hon är försiktig med att röra sig, därav förmodligen försämrad blodcirkulation vilket förklarar att hon känns kall.
Kan du se till att hon har lite extra varmt o ge henne mkt vätskefyllda grönsaker som sallad o gurka tills du får tag i parrafinolja så kanske det underlättar för henne.
Parafinolja har jag hemma en hel flaska köppt till katetn
är det bar att ge ltie med en spruta i munen tror du?
Gurka och blötshöljd salald har hon fått nu och i går kväll. Lägger de presis vid huset då hon inte går ut något
Funderar på att flytta henen lil len litne transoprtbur så att värmen komerm upp lite och att ajg kan stälel hen vid ett väremelement elerl såNu bor hon ui sitt stira akvarium

Det låter tyvärr som om hon behöver hjälp att somna in:(
Alla tecken tyder på att hon inte mår bra. Det är alltid svårt med smådjur i och med att bytesdjur sällan visar om de har ont eller lider.
Men jag hade åkt in till veterinären snarast och hjälpt henne till ett värdigt slut. I och med att hon börjar bli kall, magen är uppsvullen så håller hennes system på att stängas ner. Det är ingen skön död att vänta på och det kan ta lång tid.
Tyvärr.
För alla er som läst detta och gett svar så vil jag nu berätta att penny sommande in hoss vetrinären idag.
saknar henen redan och var tvungen att titta länge så att hon faktisk inte bar låg och sov. Underbart snälla vetrinärer här i Åker.
RIP Penny
R.I.P
R.I.P.
:(
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
R.I.P
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥