Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 4089 ggr
Charlie2006
0

Konstig färgutdelning (dvärg).

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som vet varför den konstiga färgutdelningen på min pojk?

Han har haft så sedan jag köpte honom, men det har blivit tydligare nu (är tydligare än vad bilden vissar).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Carjos
0

Vad är det du tycker är konstigt?

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Michaela-N
0

Ser inte heller vad det är som är konstigt.

Charlie2006
0

Bakre delen, färgen ska ju fortsätta i samma färg hela hamstern. Eller har jag missat något? Tungan ute ellerfall alla andra dvärgar jag haft, har haft samma färg hela hamstern Flört.

För det ger ju nu en ljusare mandarin på framdelen och en lite mörkare på bakdelen.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

[iurochskur]
0

Hur gammal är hamstern? Dom kan se ojämna ut i tippingen när dom färgar ut så att säga.

Charlie2006
0

#4 Han är född 6 augusti, så ca 2½ månad.

Min hemsida

//Frida

[iurochskur]
0

#5 Dåså, då är det nog att tippingen färgar ut så att säga. Dom brukar inte vara helt klara med tippingen i denna ålder.

Charlie2006
0

Okej, tycker dock det är konstigt att det börjar bli mörkare och i ett störe fält (syns tydligare än bilden), men kanske ändrar till sig senare då Flört.

Min hemsida

//Frida

Carjos
0

Det är ganska vanligt med ojämn tipping på dvärgar och det kan komma och gå hela livet.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Odette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sen när de byter päls kan de ju få rätt roliga "mönster", så det kan ju variera med årstiderna också.. tycker det är så charmigt när de "ändrar färg" sådär Glad

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

MaaariaS
0

#9 va fin den är..Kyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Odette
0

#10 Hon var världens vackraste.. :o)

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

MaaariaS
0

#11 Aha var beklagarRynkar på näsan

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

siggesnutt
0

Å vad den är fin! Så såg min ut också när jag köpte den men nu har den blivit nästan helt grå. Jag har ställt en fråga om det…

Charlie2006
0

#13 Fast denna pojke är helt vit nu, bara en liten mandarin sträng på ryggen Oskyldig. Förhoppningsvis kommer han få tillbaka sin vanliga färg igen.

Min hemsida

//Frida