Dvalar
Jag befarar att min hamster har gått i Dvala efter att katten öppnat dörren till mitt rum, som normalt sett är ganska mycket varmare än resten av huset. Och just den dagen då det hände blev det 11 grader i hela huset…
Har öppnat huset och fann en okontaktbar hamster. Så antingen är han i Dvala eller så är han död (men och andra sidan vore det inte så konstigt heller iom åldern). Ville inte röra vid honom om utifall att han blir chokerad och dör i onödan.
Frågan är vad man ska göra? Numera är dörren stängd på riktigt och det blir allt varmare i rummet. Vad är överlevnadschansen på något sånt där? Något annat att tänka på?
Om han är i Dvala så vaknar han upp igen när han fått tillbaka sin kroppsvärme. Ta upp honom och känn om hjärtat slår. Om det gör det så masera och håll honom varm.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Ja det är inte helt ovanligt att de går i Dvala, aldrig varit med om det själv då vi alltid har en bra rums temperatur. Men som #1 säger så värm upp honom och massera igång honom så kvicknar han kanske till. Vet av fler som varit med om det och i värsta fall kan man ju tro att hamstern dött.. *hemska tanke*
Hoppas du får liv i honom :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

R.I.P Pulver!

Beklagar, otroligt söt hampis.
Så tråkigt :( Vila i frid!
// Sofia
Näe, han var död på riktigt alltså. Beklagar 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_