Tummelisas historia
tummelisa är en magisk hamster enligt mig :P
hon köptes tillsamans med en annan dvärghamster men som tyvärr dog 14 dagar senare. men tummelisa levde kvar. hon har alltid varit social o bortskämmd hihi… en gång så blev hon riktigt sjuk. jag som var van vid att när dem blev så sjuka så dog dem senare. (har haft många hamstrar som har dött, typ 4st dog på mindre än 3månader och vi vet inte varför). jag hade införstod mig på att hon skulle dö och ville nästan hjälpa henne på något sätt att inte lida, men hon fick göra som alla andra vara någonstans där det är varmt. dagrna gick hon blev bara friskare och friskare. jag som trode att hon var nära döden. sen blev frisk igen och det är hon än idag. Jag är glad för att hon ville stanna kvar är hos mig, hon är en envis dvärghamster. Först mista sin syster o leva själv sedan blir dödssjuk. Och igår var hon på rymmen för första gången och var hur glad som helst (säkert hade hon varit ute i 4timmar minst) nu sitter hon i sitt egna lilla "torn"
älskar verkligen den hamstern :)
var bara tvungen att skriva det här :P
Fotograf av både Ridsport
Http://wickiwallgren.n.nu
Wallix´s Hamstrar
D: tycker det är mycket underligt och sorgligt att 4 hamstrar dött på mindre än en månad. Något måste vara fel, har du glömt att mata dom eller haft det för varmt?
#1 vi vet inte, dem har fått mat och det har inte varit för varmt (bor på 3:dje våningen) men dem har fått klibbiga ögon och svag puls och så. även han vi köper tycker det är konstig och han kan hamstrar men vi tror att det är något virus som har gått.
Wallix´s Hamstrar
Tycker också det låter väldigt konstigt att 4 stycken dör nästan samtidigt. Kan ju varit en sjukdom som spridits.
Kul att du har en speciell hamster i alla fall ;)
// Sofia
#3 samma som ovan.
jag älskar verkligen den lilla skiten
Wallix´s Hamstrar