hårlaget ändras
min velox hade förut tunt och långt hår. nu har han kortare men tjockt hår..Är det vanligt att hårlaget ändras?
Kan det ha med årstiden att göra?
Just långhåriga hanar kan ändra pälsen lite.
Vissa kan "fälla" av sin långa päls, andra kan få fluffigare/längre päls.
Av vad jag märkt har det inte berott på årstiderna för mina, utan har mer hängt på åldern och individerna.
Ja håller med #1 pälsen kommer och går hela tiden
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Åh "min" velox :) bifoga gärna en bild :)
Säger som #1, det varierar faktiskt en del.
// Sofia
Jag tycker det är ganska märkligt.. Min lille chintu här hemma var förr väldigt långhårig och hade ganska tunn päls, nu har han tjock päls, nästan som en björn, men inte alls lika långt :O
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#4 Bara att hoppas den växer ut igen då så får han både tjock Och lång päls 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

men det kan alltså växa ut igen? Hoppas men han är riktigt mjuk nu. ska se om jag hittar en bild. och så är han världens goaste =)
#5 ja precis! :o sen färgen ändrades ju med på honom, nu är han ju värsta mörk, haha, märkligt :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Men jesus så söt han är! 
Vivaldi är mycket pälsigare än Velox, men jag tror Velox päls är lite tätare.
Hela tjocka släkten vinkar och gör slängpussar härifrån! :D
// Sofia

jo han har jättetät päls nu. Jag kommer ner till Göteborg och köper en ny den dagen han går bort. Även om det är 140 mil bort. Tänker på det redan nu även då han än inte är gammal.
Han trivs uppe i Norr =)
Ja förhoppningsvis lever han minst ett år till :) Men det är alltid tungt att man får ha i bakhuvudet att de försvinner någon dag..
Så kul att se hur snygg han blivit :)
// Sofia