Hamster iFokus

Hamster

Etikettoff-topic
Läst 1988 ggr
[Sniff]
0

Anmält djuraffär

Jag har nu fått svar från Länsstyrelsen (i Västerbotten) och de kommer kolla upp alla djuraffärer i början på nästa år.

Jag har anmält Djurmagazinet, för de säljer farliga saker (tex så säger de att hamstrar måste ha saltsten, mineralsten, vitamindroppar och hamstervadd) och för att de har hamstrar tillsammans alldeles för länge. De sålde även en hona för någon vecka sedan som var ca 7 veckor, enligt personalen, som satt tillsammans med sina bröder.

Warney
0

de får väll sitta ihop till 8 v ålder

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

[Sniff]
0

#1 Ja, men de blir könsmogna vid 4 veckor. Och jag har varit där flera gånger när de har varit tillsammans och varit 12-13 veckor (jag frågade).

Sairon
0

Om en hona är såpass gammal som 7 veckor och fortfarande sitter tillsammans med sina bröder så är det stor risk att hon är dräktig.

Warney
0

ok

// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing

HamsterMarie
0

Tillägger en till sak..  de tittar inte noga på könen så ja ibland kan man få hem en hona istället för hane eller tvärtom. Flört

[Sniff]
0

#5 Precis… Obestämd