hjällp min hamster har en knöl :(
hej!!!
min hamster har en knöl på kinden och jag är orolig
jag märkte det i går jag kan inte fatta vad det är inte min mamma häller och vi har läst en bok om hamstrar men vi hittar inte felet snälla hjällp mig!!!!

- Redigerat 2021-03-18 14:50 av Cireea
Känner du knölen idag?
Tänkte så det inte var något hamstern hade i kinden, som du kände.
Ser ej knölen på bilden kan du ta en bild utan buren?
Mina dv.hamstrar brukar sova med maten ibland asså i munnen.Men om man puttar fram det lite så spottar dom ut maten så då vet man att det är mat.Är det normalt för dom att sova med maten i munnen?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Du vet att de hamstrar mat i kinden va? Det är inte det du ser? Kan du försöka ta en bättre bild. Hur gammal är din hamster?
men det är inte mat det är typ en fläck som hänger utanför nästan som en fästing
men det är inte mat det är typ en fläck som hänger utanför nästan som en fästing
Det går inte att se något på bilderna du lägger upp. Kan du inte hålla i hamstern och ta en bild så man kan se kinden?
// Sofia
Håller med talaren här över. Ingen idé att visa dem bilderna för man ser ju ändå inte något. Om vi ska kunna hjälpa till måste du lägga ut bra bilder så man ser det =)
Ser som sagt inget 
Som jag skrev så ser jag inget på dom bilderna.
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Vart är knölen?
Kinden har hon skrivit iaf.
// Sofia

Okej men jag ser den inte på bilderna?
#0: min hamster är också en dvärghamster och har en knuta i kinden den sitter fast i huden han blir magrare och magrare jag som trodde det var tänderna som gjorde han small så jag klippte dom lagom långt och han äter men han får inte upp sin vikt. Knuten är typ en 1cm bred och lång åt båda hållen, vet inte vad jag ska göra mina föräldrar tycker det är onödigt att åka till veterinären när han är 2 år. Jag vet inte om det gör ont i kinden för att han stoppar in mat där under knutan. Är rädd för hans skull. Är 12 år och försöker göra hans bästa.
Jag är ingen expert men om dvärghamstrar visar att de inte mår bra har det gått väldigt långt! Åk in, det är er skyldighet att se till att hamstern mår bra.
Jag är helt borta!
Ska gå och leta efter mig själv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka får du gärna be mig stanna kvar och vänta på mig
#13 #14 Snälla, KOLLA när en tråd är publicerad. Den här tråden är från 2010 och högst irrelevant idag. Knuffa inte upp så pass gamla trådar.
Är djuret sjukt tar man den till en veterinär. Vi är inte några veterinärer här inne och kan därmed inte göra någonting för en sjuk hamster. Man är skyldig enligt lag att ge ett sjukt djur vård. Oavsett ålder på djuret.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-03-18 14:58 av Cireea