Snälla hjälp
Hej.
Jag har hittat en uppfödare som har värdens sötaste hamstrar. Jag gillar 2 av de som finns kvar mest.
Jag och min syrra vill ha en hamster och har tjatat jätte mycket på mamma och pappa. Pappa har gett med sig men mamma säger hela tiden typ kan inte vi vänta i ett par år till tills du blir 15 år. Sedan säger hon vi får se när jag förtsätter tjata. Sedan säger hon: vi får se efter nyår. Men hamstern kommer vara sold till och med innan nyår. Den kan bli sold när som hälst.

Jag har verkligen hittat en perfekt hamster för mig.
Den är jätte söt, har en av mina favoritfärger, och är LH och man ser satinet sätte tydligt. Och uppfödaren bor ganska nära mig.
Jag har tjatat sedan jag gick i 4 an. Då lånade jag hem en massa böcker och läste och skrev ner det viktigaste. Men vi skaffade en fågel som jag älskade mest av allt men den råkade rymma. Nu har vi två till fåglar som bara bryr sig om varandra och inte vill vara med mig alls.
Jag har lånat alla biblans böcker och de är tyvärr bara typ 5 st och läst dem minst 3 gånger.
Jag har tjatat på mamma jätte mycket och ett tag tålde hon inte ens ordet hamster. Och jag vill verkligen ha den.
Hur övertalar man föräldrar?
oj det blev lite långt
tack i förhand!
Först och främst- mycket bättre att du frågar på forum än läser bibbla böcker. De flesta är genom- gamla, och även de "nyaste" har konstig info i sig.
Zooaffärer säljer allt ifrån hö till saltstenar till hamstervadd- inget som en hamster ska ha överhuvudtaget. Så man blir praktiskt taget genom lurad om man går efter deras råd 
Men i grund och botten så måste man väl kanske fråga sig själv- varför vill ens föräldrar att man inte skaffar? Är det för att de tvivlar på att du ska ta hand om hamstern tills den blir gammal å dör? Kanske lessnar du efter några månader osv..
Eller är det för att de själva inte förstår "grejen"..?
Det viktigaste är ju att du vet vad du vill- förr eller senare så kommer du att få det. Bara en tidsfråga 
Man ska ju inte gå emot sina föräldrar, blir aldrig bra i längden..
Oavsett hur mycket man hatar deras beslut ibland så får man försöka se det i ett långsiktigt perspektiv 
Vet hur det är när man "kärat ner sig", men jag lovar dig- det kommer fler chanser!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Nu är det bestämt att jag ska få en hamster. Men tänk om den jag vill ha kommer bli sold 
Om de nu är en uppfödare som har ungen, be då din mamma ringa o boka den, om ni betalar bokningsavgift, brukar vara halva köpesumman, så skulle jag nog tro att h*n kan behålla hamstern tills efter nyår.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ska göra det. men hur sätter man in pengar på konton?
Lättast är nog via en överföring via internetbanken. Jag gissar på att någon av dina föräldrar använder sig av denna tjänst till att betala tex räkningar med?
Har de internetbank så be dem om hjälp.
jag tror att de har det.
Tack för hjälpen allihop :D
Tyvärr vet inte min mamma hur man skickar över pengar via internet.
:( Ägaren har nu bestämt sig för att behålla honom till avel
Jag vill verkligen ha honom!!!! Har aldrig sett en hamster som jag tyckte om så mycket!!!!!!!!!!!
Jag vill verkligen ha honom men det är visst försent.
Hennes andra hamster som jag också gillade blev säkert sold idag :(
Vad ska jag göra? snälla hjälp mig. vill verkligen ha honom

#7 Har ägaren bestämt sig för att behålla hamstern så tror jag inte att det finns så mycket att göra. Antagligen så finns det en anledning till att de behåller hamstern, t ex ett riktigt bra temperament eller en framtida färgkombination. Fast jag vet förstås inte…
//Caroline
Ägaren behåller den för att ingen har tingat honom
Det finns ju inte direkt mycket som någon annan kan göra, det får du göra upp med den som har hamstrarna. Har själv hoppat över tingningsavgiften ibland beroende på situation, och istället gått med på att köparen fått betala allt vid leveransen. Men om ägaren vill behålla eller sälja dem nu på stört så finns det ju inte mycket att göra tyvärr. Då är det bara att vänta på nästa tillfälle.
Söta hamstrar finns det ju gott om :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja det finns gott om söta hamstrar men inte inom central stockholm :(