snälla HJÄLP mig, hon blöder
Hej allihopa,
Jag är i stort behov av hjälp.
Det är så att min hamster blöder någonstans ifrån bakdelen. Det är även blod i hennes bomaterial.
Vi har rengjort såret men ser igen "källa" till vars blodet kommer ifrån, bara ifrån bakdelen som sagt.
Vi har ringt till veterinären och hon sa att det kan vara urinvägsinfektion om det kommer ifrån kisset. men vi är inte säkra på att det kommer från kisset för det är bara blod på henne och i hennes hus i bomaterialet, och inget blod i kisset som hon har kissat i sin Sand. Men om det skulle vara urinvägsinfektion så sa hon att vi skulle testa med att ge henne mycket c-vitaminrika grönsaker (har tidigare mest gett henne morot och gurka typ) och c-vitamin som man ger i t.xe pulverform till marsvin, så nu gör vi det. Men vi vet ej om det kommer att funka så snälla om ni vet något hjälp mig med era tips.
Hon är två år men är fullt pigg. Hon äter och dricker normalt också.
Är det någon som vet vad det kan bero på/vara?
Jag är jättetacksam om någon kan hjälpa mig. Jag är så orolig för mig lilla ögonsten just nu…
<3
Lisa
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv
Är det blod i hennes avföring? Kan vara något i tarmen som blöder.
Låter inte alls roligt, jag har ingen erfarenhet av det själv tyvärr.. så kan inte säga varken eller. Men det enda ni kan göra är att försöka hålla henne varm och ge extra näringsrik och varierad kost som veterinären ordinerat. Sen är det kanske bara att avvakta och hoppas på det bästa. Blir det inte bättre får ni ta kontakt med vetten igen, men näe.. jag vågar inte uttala mig om någon diagnos 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Åk in till veterinären direkt efter helgen om hon inte blöder mycket för då får ni åka in direkt. Hamstrar har på grundav deras storlek ej så mycket blod i kroppen så om hon förlorar för mycket så kan hon förblöda.
Ser det ut som rent blod? Alltså är det mycket mörkt och ser ut som avföring i eller ser det ut att vara väldigt ljust?
Om du blöter hennes päls lite vid baken så kan det vara lättare att se om det kommer från rumpan eller inte.
Är hon pigg annars? Äter, dricker, kissar normalt, bajsar normalt, går och rör sig som vanligt, ej tröttare än hon brukar?
Hör av dig hur det går!
Har hon avmagrat något?
Mvh
Mig
När jag var yngre hade jag en hamsterhona som jag en gång upptäckte blödde i rumpan. Såg det dock bara vid ett tillfälle, och några veckor senare hittade jag henne död i buren. Hann inte märka av att hon mådde dåligt på nått annat sätt 
Hon blev dock ganska tjock på slutet, så jag har funderat på om det var förstoppning? Kanske är det bra att prova med lösande föda?
OBS, bara mina funderingar.. Har ingen utbildning i ämnet.
#5 får dem problem med äggstockarna svullnar dem upp.
Ts: du får hålla koll så att den inte svullnar upp.
Mvh
Mig

Tack för alla svar och stöd<3
Tyvärr så klarade min älskling sig inte, oc jag vet inte vad det var
Men jag kommer alltid att komma ihåg henne, du är världens finste Inez<3
Med Vänlig Hälsning Lisa
"I världen är Du bara en person,
men för någon är Du hela världen" -83an, familjeliv
Neej! gud vad hemskt
klarar inte av att läsa sådant :(