sjukdom...?
*Namn borttaget av medarbetare* hade en guldhamster som dog i slutet av augusti (den 23). Hon var väldigt smal en längre tid nästan ett halvår. dagen innan hon dog var hon lika pigg som vanligt och hittades död morgonen efter i sitt hus. 2år bev den ungefär
Nu skulle *** ta hand om min ryska vintervita hane. Hon hade inte descinifiserat sakerna och buren innan hon använde dem igen. Den 9 october så flyttade han in i buren och dog nu den 26november. Han började bli smal redan efter någon vecka. Mina hamstrar här hemma som hade samma mat mådde bra. Han hade tydligen blivit mer och mer smal. han var lika pigg som vanligt dagen innan. ett tag så hade hon utöver sin egna hund tre andra hundar hos sig några dagar som stressade runt buren och ville ha tag på honom, kan de ha stressat honom extra mycket eller dragit med sig något in som kunde ha dödat honom? de var där ungefär en-två veckor innan han dog i tre-fyra dagar. han blev 7månader och dog i samma hus som guldhamstern gjort. Han blev tydligen lugnar och lugnare under tiden han var där.
En dag när jag var där var det väldigt mycket kiss och bajs där han sov. såg ut att vara en veckas omgång. Hon skulle städa ut samma dag som jag var där, men jag gjorde det istället. Kan bristande hygien, ha med detta att göra? för honan hon hade fick det rent hos sig en vecka innan den dog.
Eftersom de har samma symptom så borde det väl ha ett samband?
Han ska begravas troligtvis på fredag, så får se då om jag hittar tecken på något. Tackar *** för att hon stälde upp och tog hand om hamstern!
vill gärna veta vad han dog av, då honan troligtvis inte kunde ta upp näringen ur fodret för att hon var så gammal. Hoppatt att någon har något tips!
Mvh
Mig
Lade visst tråden fel, någon sajvärd som kan byta?
Mvh
Mig
Kan ju också ha med ohyra att göra? Svårt att säga.
// Sofia
borde inte ohyra märkas lite tydligare?
Mvh
Mig
Mask kan de ju ha…vilket resulterar i diarré och svårighet att ta upp näringen vilket leder till viktminskning och sämre pälskvalité
det var inget fel på avföringen. inte pälsen heller. Min pojkvän som har diabetes trodde att hamstern hade fått det, av alla stress. Det gör ju att hälsan kan vända på rätt kort tid. Kosten var ju inte heller varierad. Han fick typ bara "vita kraft hamster special" och några solrosfrön och något annat hamstergodis ibland och en kräcker. Knappt något färskt vad jag vet. kan han ha varit pigg, fast han hade brist på typ näring? Han borde ju ha varit seg eller extra trött.
maskar kan de ju ha varit, borde han inte varit lite seg/trött med maskar i magen?
Mvh
Mig