Dags för en liten vän igen!
Jag var aktiv här på hamster.ifokus för ungefär ett och ett halvt år sen om någon kommer ihåg mig.
Jag hade två hamstrar, Socker som var en guldhamster och Prussiluskan som var en dvärghamster.
Men sen förra vintern så dog både Prussiluskan och Socker. Jag var med kompisar jättemycket under den perioden så jag tänkte att jag inte skulle skaffa någon ny hamster då eftersom att jag ändå inte kunde ge dom lika mycket tid som jag ville, men självklart så lekte jag med dom varje dag och städade burarna ofta.
Men nu är det så att jag lider av en depression och är aldrig med kompisar då jag saknar lusten till att lämna huset överhuvudtaget. Och nu har jag blivit himla sugen på en hamster igen. Jag har all tid i världen för en lite kompis. Men min mamma tycker inte att jag ska skaffa någon, varför vet jag inte.
Något tips på hur jag kan försöka övertala henne?
Nu kommer ni säkert stöta på mig här ganska mycket då jag verkligen fått upp hamsterintresset igen!! 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu
Du kanske kan ta med din mamma till en uppfödare? Låta den personen berätta om sina hamstrar och kanske planerade kullar. Och kanske att ni kan få hälsa på hamstrarna som den personen föder upp, så kanske även din mamma fastnar för dessa otroligt mysiga djur när hon får se deras underbara personlighet? Det kanske funkar! :D Lycka till!
//Caroline
Tycker #1 gav ett väldigt bra tips. =)
Eller så förklarar du helt enkelt att du känner att du behöver någon att ta hand om, som behöver dig och som du kan ha bara som din. Någon som lyssnar på dig och tröstar dig- å ger dig glädje 
Djur gör så himla gott för själen.. de kan läka det mesta och få en att orka vardagen även när det känns tungt. Tycker att du ska försöka prata med din mamma, bara om hur det känns å hur mycket det skulle betyda för dig. Speciellt nu och den närmaste tiden när det är tufft för övrigt.
Håller tummarna att hon förstår dig å kan möta dig halvvägs. Jag skulle inte klara av någon längre tid utan djur, bara för att de ger en så mycke glädje! Så jag förstår att du längtar efter en ny liten vän 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Tack så mycket för svaren! Jag ska prata med mamma ikväll och berätta som det är att jag behöver ett litet djur som jag kan ta hand om och som bara är min, som #3 sa. Men jag tror att hon är rädd att jag liksom inte ska orkar städa buren och så med tanke på hur jag mår. Men jag ska verkligen försöka övertala henne 
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu