Hur bra är hampaströ?
Ja, det blev så att pappa köpte hampaströ istället för det han blivit tillsagd. :/ ;) Tänkte väl att det går väl lika bra ändå, men när jag väl tog upp det kändes det lite misstänkt. De är ju inte direkt vassa, men jag tycker de påminner lite som hö, och hö sabbar ju hamsterns kindpåsar.
Så kan jag använda hampaströet, eller ska jag rata det helt?
Hampaströ går jättebra att använda,det är inte lika bra som alströ men det är mkt bättre än toalätt tex.
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Vad är det för fel på toalätt? =/
#2 inget ,men det luktar inte så gott och hampaströ suger upp kisset mer.Enligt mej då..
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jag har det till mina kaniner, men skulle nog inte vilja ha det till mina långhåriga hamstrar.
Korthårig kanske, men jag kan tänka mig att det finns samma risk som med hö om dom får för sig att stoppa det i munnen.
#2 luktar för mycket för hamstrarna.
Mvh
Mig
om lukten från toa-lätt är ett problem, tror jag inte det blir bättre med hampaströ.
Tolätten behöver ju inte suga upp kiss. Hamstrarna kissar ju på toan och inte i bottenmaterialet. I alla fall gör min det.
Så starkt luktar inte toalätt. Spån luktar mer och hampaströ luktar väll det också
!# okej, tack för svar
#4 Det är vad jag är orolig för. :/ det kommer väl med när han tex lägger in taopapper etc i munnen. ;S
Har ingen aning om hur toallätt luktar, men jag kan säga att spån stinker efter ett tillräckligt långt tag. ;) lukten blir för stark.