Hur vet man när de är redo?
Min hamster har alltid varit den äventyrlystna varelsen. Han är snäll och har aldrig bitit mig. Nu är han ca 2,5(?) år, rynkig, dricker mycket, lite brun päls istället för grå, ett uppkliat sår bakom örat.
Min bror föreslår att jag ska avliva honom, men jag tror inte min hamster är redo ännu eftersom han fortfarande har sin vanor i (att bita på buren när matskålen behöver fyllas. Yes srsly, och ibland vill han att man släcker lampan) och utforskar fortfarande mitt rum när han blir utsläppt.
Hur vet man när en hamster är redo? Vad visade din hamster för symptom?
När hamstern inte längre är sig själv, när den inte orkar mer och om den mår dåligt. Tycker jag;) Har själv inte haft någon hamster som dött av ålder, utan den vi hade avlivade vi för att hon fick en tumör.
Jag tror att du känner när han är redo.
Det kan nog bara du avgöra, du känner honom bäst. Men i regel brukar man se när de börjar tackla av å livsgnistan avtagit. Då är det dags.
Så länge han inte har ont, äter och dricker bra så är det nog ingen fara. Har ni tur kanske han bara somnar in någon natt. Det är det finaste avslutet tycker jag, när de bara får gå bort av ålderdom :')
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_