Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 2236 ggr
Imasy
0

Att tänka på.

Med anledning på vad som har hänt på andra iFokus sajter vill jag med detta inlägg bara komma med en påminnelse.

Nämligen att aldrig lämna ut er adress, telefonnummer etc. till någon här på iFokus som ni inte kan lita på.

Det har på en annan sajt förekommit något som ev kan klassas som grooming.

Får ni några konstiga pm etc så får ni gärna höra av er till mig med denne medlems namn, så detta kan rapporteras vidare.

Tänk på att dessa pm mm behöver inte innehålla hot eller liknande, det räcker med att DU upplever dem som obehagliga.

Odette
0

Whaaat Förvånad

Va läskigt, man är ju ganska körd då med tanke på att man har kontaktuppgifter på ens hemsida.. Men bra att du tar upp det iaf! Alla får va uppmärksamma på det- här och på andra forum!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

TildaH
0

Bra för alla att tänka på o komma ihåg, även vi som är för gamla för att bli utsatt för just grooming.

Egentligen otroligt hur mkt galningar de finns i världen, brrrrTyst

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Imasy
0

Detta handlar om en medlem som tar/tagit kontakt med omyndiga som är ca 30 år yngre än denne själv.

Med kontakt menar jag så via pm och telefon.

Roxie
0

Fy så obehagligt! Detta får vi hålla ett öga på!

// Sofia

Be-Bopz
0

Ja det är vanligare än man vill tro, har sett det på annat forum.Rynkar på näsan

Tinwe
0

Jag minns att jag fick ett PM av någon… ska se om jag kan leta upp det. Minns inte riktigt vad det handlade om..

Hittade det!!

"Hälsningen, S från glädje ……… Hej, mitt namn är glädje, jag gick igenom din profil idag och bli intresserade, så kommer jag vilja att ni skicka ett mail till mig på denna e-postadress (joybaby_210@hotmail.com) så att jag kan berätta mer om mig själv , och även skicka mitt pictures.Thanks, Yours New Friend Miss glädje

Greeting,s From joy……… Hello, my name is joy,i went through your profile today and become interested, so i will like you to send an email to me on this email address, (joybaby_210@hotmail.com) so that i can tell you more about my self, and also send you my pictures.Thanks, Yours New Friend Miss joy…"

Inte grooming alls, men fortfarande wierd, inte sant?

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Roxie
0

Ja jag fick nåt skumt mail för ett tag sen. Inte grooming, men skumt var det!

// Sofia

Imasy
0

Det dr är bara spam-skräp, detta handlar om en riktig medlem.

Tinwe
0

Ja, men det är fortfarande trist att få det :/ Att man vet att det finns sånna medlemmar där ute :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Imasy
0

Jag kan väl för övrigt säga att denne medlem har fått besöksförbud på HiF, men det finns ju inget som hindrar denne att ta personlig kontakt med medlemmar.

Därför är det så viktigt att vi får veta om fler blir drabbade, då denne tydligen ska ha yngre medlemmar på läppen, och blir det riktigt illa kanske det blir så denne blir avstängd från hela iFokus.

Ni som har era mobilnummer ute på er presentationssida, hemsida etc kanske ska överväga att ta bort det.

BMEXX
0

Åh vad arg jag blir, såna där nesslar sig in överallt Skrikandes

// Pabblo

UlrikaD
0

Även om denna medlem fått besöksförbud på Hif är ju medlemmen fortfarande aktiv på andra forum inom iFokus och skriver.

Royalz
0

Jag har blivit utsatt av denna personen. H*n är verkligen inte att leka med och är otroligt obehaglig att ha att göra med.

Nu vet ju jag vad det är för kön och ungefärlig ålder och det är otrevligt/obehagligt..

Michaela-N
0

Läskigt.

Jag lämnar inte ut något sånt heller så jag behöver nog inte oroa mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Imasy
0

Puttar då detta är aktuellt.

Imasy
0

puttar då detta är viktigt, med tanke på att denne person har erkännt att denne ska komma in hit i ny skepnad, då denne upptäckte idag att denne var spärrad härifrån med sitt första nick.

Vidare kan ja berätta att denne person har skickat grova hot som troligen kommer att polisanmälas.

Be-Bopz
0

Otäckt värre !!

Odette
0

Vi håller ögonen öppna.

Om någon (detta gäller iofs inte bara nu, utan alltid) känner sig kränkt eller får taskiga eller obehagliga/opassande PM här på hif så meddela det till Imasy eller någon av oss Medarbetare! Blir svårt för oss att göra något åt det annars.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Caroline.H
0

Fy så obehagligt! Åhh, jag är rädd! *Ser sig nervöst omkring*

//Caroline