Vad tycker ni är bäst?
Funderar(bestämt) att jag ska para mina hamstrar Alva och Gawain, när Alva är tillräckligt gammal för att bli mamma.
Funderar på en sak, som jag hoppas nån kan svara på som föder upp hamstrar.Jag har ett smådjursrum(rätt litet) och där springer/hoppar chinchillorna ute varje dag.Funderar då på om jag ska låta Alva få ungarna i hennes hem(ett akvarium)som står i det rummet(chillorna låter rätt mycket när dom hoppar omkring) eller om jag ska köpa en samlalåda på 130 liter och ställa i mitt sovrum där det oftast är tyst eller nån annanstans i lägenheten där det inte är så mycket ljud.Tänkte på om Alva kan bli stressad av ljuden från chillorna och göra sej av med ungarna om det är för mycket ljud runt omkring.Vad tycker ni???
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Jag har 15 chinchillaburar i samma rum som hamstrarna.
Jag tror det beror på vad de är vana vid. Är de vana vid att det är tyst och lugnt hela tiden kan det ju bli stressande med oväsen. Men om de är vana vid det ljudet så är det ju lugnt.
Jo det har du rätt i ,vet ju att du har så och att det går bra.Bara jag som ar lite nojig
Första kullen jag hade(med annan hona)blev det ju 10 överlevande ungar i, så jag fattar inte varför jag oroar mej för denna kull för
knäpp höns mamma
Jag håller med Ulrika.
Så länge de är vana med chinchillorna är det ingen fara. 
#3 blir bara orolig att hon ska bli så stressad som hon var i början efter hon flyttade hit,det är därför jag frågar.
Nu är hon ju inte stressad förutom att hon har mycket energi och har mycket spring i kroppen och hennes handrädsla nästan har gått bort helt*skönt*
Jag tror det går bra, det är väl ett tag kvar så du hinner ju se så hon vant sig vid alla oljud 
Men känner du när det börjar närma sig, att det är för springigt och rörigt så kan du ju flytta henne till ett annat rum ett par dagar innan hon ska få.. så behöver du ju inte oroa dig för det iaf.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#5 ja jag har ju tid på mej att se hur hon beter sej med ljud för det är ju ett tag kvar innan det är dags(längtar)Tack för svaren
#6 Absolut, är man jätte nojjig när det väl börjar närma sig så kan man ju alltid vidta åtgärder mycket för sin egen skull också. Hellre de än att gå och nojja över det å vara orolig i "mamma" hjärtat..

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#7 Absolut håller med dej helt