Pyxis + Opossums Delightful Man
Idag flyttade en hane hit från Novas hamsteruppfödning.
Opossums Delightful Man, sobel satin LH, född i februari i år. En riktigt snygg herre enligt mig!
Han ska få ha en liten dejt med min Pyxis, silversobel ds LH så snart jag hittat brunsten på henne :)
Ser verkligen fram emot denna kombination! Massa skoj kan dyka upp! Mink, koppar m.m och såklart dominant spot och satin. Spännande!
// Sofia
jätte snygga och söööta!!
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

Jättefin var han!!
Fast hittar du brunsten på Pyxis innan syrran släpper till här hemma kommer jag att sura tror jag.
#3 provade sätta ihop dem nyss, för hon stinker brunst, men ställer sig inte ännu. Så jag får prova igen om ett litet tag :P
// Sofia
ååh.. va spännande! Kul att du hittade en passande hane till slut. Super kul- färgutfallet låter ju minst sagt väldigt intressant, kommer bli en kanon fin kull 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja det ska bli minst sagt spännande :D
// Sofia

Gick och tog ett snack med syrran Aurora nu och tänkte att lita hälsosam konkurrans kunde få henne att tina upp lite.
Blev inget bra alls. Hon gäspade, rullade runt och somnade om och sa bara att gud, vilken tur att Pyxis ska få bebisar, då behöver ju inte hon. Sen mumlade hon någonting om surrogatmamma innan hon somnade också.
Vet inte om det betyder att hon vill att vi ska sätta upp oss på intresse-lista eller nåt…får fråga igen när hon vaknar.
Haha!
Provade nu igen, då Pyxis brunst verkar lite osäker. Men hon tyckte det var roligare att leka följa john med grabben i släptåg. Så det blir väl ett nytt försök senare.
Eller så har väl syrran smittat av sig på Pyxis, som alltid annars ställer sig direkt!
Hon luras säkert idag bara för det!
// Sofia

Mina tjejer totalvägrar ju verkligen allihopa. Och killarna sitter väl och virkar kondomer i nåt hörn, vad vet jag.
Och som sagt, Aurora verkar helt klart föredra adoption, så jag vet inte. Varför inte? Blir ju inte så långt att åka ifall barnet vill söka upp sina biologiska föräldrar lite senare.
*asg!*
"virkar kondomer".. jisses, trodde jag skulle ramla av stolen där ett tag!
Vi får hoppas det blir många snyggingar, om Pyxis ger med sig nån gång :P Ska ta mig ett snack med henne senare tror jag
// Sofia
hahaha! Ulrika dåååå … *skratta* Virka kondomer….
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Det blir en spännande kull:D
#9 Tihi, virkar kondomer^^ :D (A)
Vilken goding :)
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Ingen brunst på Pyxis varken idag eller igår. Får se i morgon :)
// Sofia
Koppar och Mink. *mums*
Får hoppas du har bättre tur än jag. 
Ja det är inte helt fel! Ska bli väldigt spännande!
Får hålla tummarna för både dig och mig. Och Ulrika som brottas med sina honor där hemma :P
// Sofia
Detta blir snyggis bebisar av!
Shiet vilka fina saker. Du får hemskt gärna sätta upp mig på intresselista
och vi håller tummarna för att hon visar intresse snart;P
// Pabblo

åh, sobel är så sjukt snyggt!

Pyxis mamma vill hälsa till Pyxis och säga att det är faktiskt inte så läskigt med bebisar som man kan tro.
Pappa säger: bebisar, vad är det? Har jag aldrig sett några. Blir det såna för att jag hade lite kul, vad märkligt.
#1 Du har sannerligen hittat et kap där! Han är ju en riktig läckerbit!
Grattis för nykomlingen. 
#20 hahaha den va bra!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#18 Om du är intresserad får du hemskt gärna skicka ett mail eller PM, så jag får lite bättre koll :)
// Sofia
Pyxis kommer paras på lördag den 16e oktober.
Hon brunstar idag, men eftersom vi är borta en helg om två veckor så väntar jag 4 dagar med parningen.
Längtar efter bebisar nu!! 
// Sofia

#24 Men Sofia, skolkade du från naturkunskapen? Sådär blir det väl inga bebisar.
#25 Jag hade bra roligt där ett tag där alltså! Men han lyckades få till det förhoppningsvis tillräckligt många gånger för att det kommer några bebisar 
Vill du ha bildbevis? 
// Sofia

#26 Jag litar på ditt ord. Älskar de här bakvända bilderna. Rumsren hamsterporr liksom.
#24 HAHA! Du skulle ju haft lite sexuallkunskap med han först, stackarn inte så lätt första gången.
Wiie bebisar, här håller vi tummarna att det tog!
// Pabblo
hahaha, så sött!! Man vet inte om man ska skratta eller bli förtvivlad när man ser deras tappra försök.. men visst är det allt gulligt 
Grattis till parningen iaf, det tog säkert! Om Baileys lyckades så kan vem som helst hahaha…
_
Haha, han ser ju så oskyldig ut på den bilden dessutom :P
Får hoppas att det tog :)
// Sofia
#30 Hihi, jaa vi håller tummarna.. ser ju nu att vi kanske får tillökning på exakt samma dag
Hade en dejt här hemma igår jag också, eller inte jag.. men två hampisar dårå.. lite roligt sammanträffande 
_
Ah spännande! Får se vem som vinner! 
// Sofia
Ingen brunst på fisen idag :) Huppes huppes! :)
// Sofia
Wiiie! :)
// Pabblo
Här hemma hålls alla tassar och tummar=D
Hehe själv fyller jag år 1 november så det skulle facktista vara super kul!
//Nova
Tjoho, ingen brunst idag heller. 
// Sofia

Det är ju perfekt, då ligger hon 8 dagar innan syrran.
Aurora säger redan nu att hon vill boka barnvakt om ett tag.
#37 Haha, hon får väl be sin mor eller far om barnvakt då.
Pyxis lär ju iaf ha fullt upp själv :P
// Sofia

#38 Äsch, några "gökungar" i boet märks väl inte.
Aurora har redan börjat packa övernattningsväska. Det gäller att planera i tid.
#39 Pyxis har bäddat iordning en extra säng i ena hörnet. Dock meddelar hon att de får dela på en toalätt.
// Sofia

#40 Underbart att man alltid kan räkna med familjen!
#41 Eller hur! 

// Sofia
känns som det är åratal kvar 
_
#43 Vad tror du JAG tycker då :P Hon har gått upp 10g då jag vägde henne igår, så NÅT borde det väl vara där inne :P
// Sofia
Nu syns bebisbulor på Pyxan!
5 dagar kvar, och hittills har hon gått upp ca 15g :)
// Sofia
Yey! se till och ha en liten tuss där åt mig;P
// Pabblo
Spännande! ^^

Syrran säger grattis….tror hon. Hon har inte riktigt bestämt sig än om de här så kallade "bebisarna" är någonting bra eller dåligt.
#48 Hehe, Pyxis är nog inne på ungefär samma sak. Fast hon tror att när man rymmer från buren, så rymmer man även från de blivande ungarna 
Hon har inte rymt, men hon är sjukt överaktiv och vill ut heeela tiden.
// Sofia

#49 Har ju en likadan. Aurora rymmer ju från hagen, men hon har ju iallafall en favorit-chillabur som hon går till så jag behöver bara hämta upp henne där.
Sitter två chillor intryckta i ett hörn medans hon spatserar omkring på översta hyllan dit hon har klättrat alldeles själv.
#49 Nämen, bästis med chillorna :) Måste se sött ut 
// Sofia

De flesta är ju det, men några burar är mer poppis än andra att smita in i tydligen. Bäst fika där kanske?
Skit också :P verkar som att pyxis brunstar idag :( var beräknat på måndag, men kommer det inget då så blir det omparning istället.
// Sofia
meeen… inte göra så Pyxis.. ja hoppas då fortfarande att hon har smått i magen. Vore ju super kul om hon och Operatårta fick på samma dag
Kanske luras hon, kanske inte. Vi får vänta å se *gah*
_
Har varit bortrest sen i fredags och kom hem nyss. Nog är det bebisar i Pyxismagen allt! 
Hon är inte jättestor, men helt klart dräktig. Så runt 5 st är nog inte helt omöjligt!
// Sofia
nämen vad kul att hon har bebbar
//Nova
det är ju sååå kul! Vi får hoppas allt går bra nu å att de kommer ett gäng små knoddar 
_
Jaa, jag är så nyfiken nu! 
// Sofia
Nu är det spännande! ^^ Hoppas att det blir fina, friska småttingar :)
//Caroline
Nu är bebisarna på G! Skymtade rosa små knoddar när jag gjorde en snabbkik precis. 
// Sofia
Grattis! ^^
Pyxan fick frukost så jag passade på att tjuvkika lite. Ser ut att vara 6st småttingar. Kan vara fler, så svårt att se :)
Nu är det bara 2 förskräckligt långa veckor innan man kan börja gosa dem :P
// Sofia
Wiiiie! :D Grattis! ;) Nu är det fortfarande spännande, för att se vilka färger dom små har, men det dröjer ju ytterligare ganska lång tid 
//Caroline
Naw, grattis! Fint att allt gick bra :')
_
Åhh! längtar efter bilder.
// Pabblo
Grattis:)

Grattis vinkar mamma, pappa och syrran!
Tack allihopa! Pyxan är jätteduktig med barnen. Har knappt lämnat boet sen de föddes, så de blir nog riktigt stora och fina 
// Sofia
Grattis! Så roligt att fler håller på med Ds!! *FLER DS ÅT FOLKET*
Ja fläckar är så snyggt! :D
// Sofia
Jaaaaaaaaa å så äääääääälskar jag bläs i pannan!!
Alla 6 bebisar lever och knubbar på sig ordentligt. Mammsen är jätteduktig med barnen Kommer endast ut ur boet för att äta och dricka sen går hon och lägger sig igen. 
Det är både mörka och ljusa. Får se om några fläckar uppenbarar sig framöver 
// Sofia

Roligt :D Grattis, grattis, grattis!
Åh va kul, vi hejjar på de 6 små trollungarna härifrån! skönt att hon tar så väl hand om dem 
_
Grattis till kullen:)
//Nova
Grattis till bäbisarna! Ska bli spännande att se vad det blir för nåra.. 
Tack! Ja det ska bli riktigt spännande! :D
// Sofia
Har ju glömt säga att detta fick bli en Päron-kull. 
// Sofia
Ser faktiskt inte ut att bli en enda fläckis. Det var väl typiskt :P
// Sofia
åååå… små päron!! dom kommer ju va så himla söta i sin päronform naaaw ^^
_
#Det trodde inte jag heller om mina. 
Förrän Kardemumma fick sina fläckar vid lite drygt 2 veckors ålder.

Är det inte föräldrarna som ska vara päron?
#81 Jaa :) Jag tyckte det var passande eftersom jag har kört frukter på de andra kullarna också :P
#82 Aja men dåså, då är det väl bara att stå ut nån vecka till innan man börjar leta fläckar :P
#83 Ja dom är också päron :) Fast stora päron!
// Sofia
#83 Men ååååh! den va ju säämst.. haha
_
Grattis till barna som blir 1 vecka idag 

// Sofia
#86 Litet Grattis till dem;) ^^
Det ser ut att vara 2 flickor och 4 pojkar.
3 ser ut att vara silversobel, en som ser ut att vara bö sobel/silversobel, och en som också har ögonringar men som är ännu ljusare. Och så är det en som ser vit ut just nu.
Jag har aldrig haft brunörat i nån kull innan, heller aldrig mink eller koppar, så det kan lika väl vara något sådant. Om nån har gamla bebisbilder på bö sobel/silversobel, koppar och mink så får ni gärna lägga in det här eller PM:a mig. 
Mamma Pyxan är förtfarande jätteduktig, matar barnen och tar väl hand om dem! 
// Sofia
Å här e mink bebisar, med å utan satin …(mink går ju mer i grått när d e små… sen blir d mer brun, kolla mamman till höger.. mink å sobel b.ö kan t.o.m va svårt å se skillnad på i vuxen ålder, då e d enbart ögonfärgen man kan avgöra på) liknande färg men röda ögon så d e lätt å se skillnad…. ja koppar har ju med röda å sobel brunörad har ju bruna…
Hoppas d va till ngn hjälp!!
Tack för hjälpen!
Är en bebis som ser ut att bli rödögd, så det kan nog vara en mink. H*n är mer åt det gråa hållet.
Det var till stor nytta! :D
// Sofia
Va kul!! Fler minkar åt folket!!
Här är bilder på yngre bebbar, 10d.
1 b.ö sobel
Koppar den inringade 
Tack! :)
// Sofia
Aw, hittade precis ett gäng bebisar i matskålen, djupt fokuserade på att proppa kinderna med mat :)
// Sofia
#99 åhhhhhhhhh började andas lite fortare när jag såg den bilden.Mina älsklingsfärger ju

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Naw vad söta
Vad har den mörkbruna för färg?
#101 Bö sobel skulle jag tro :(
// Sofia
Här kommer namnen! Temat är alltså Päron :)
Giffard - Hane- Sobel LH (satin?)
Hardy - - Hane - Sobel LH (satin?)
Lucious - Hane - Creme/Caramel LH (satin?)
Packham - Hane - Bö Sobel LH satin
Coscia - Hona - Sobel LH (satin?)
Comice - Hona - Mink LH (satin?)
Om de är satin eller inte är lite oklart. En är det garanterat, men resten har jag fortfarande ett litet frågetecken på. Pappan är satin, men en ganska dålig sådan. Så vi får se :) I morgon blir de 2 veckor gamla, så snart kommer jag ösa med bilder här :)
// Sofia
Aw, va fina namn! Härligt tema 
_
Tack :D
// Sofia
Mink satin. *mums*

Ser fram emot att få se barn-barnen knata omkring. Fasen, de är ju barn-barns-barn också ju, nu blev det krångligt.
#106 Eller hur! 
#107 Mjoru, är ju ett par stycken generationer i livet nu. Härligt! Ska bli väldans spännande att se när de öppnar ögonen och blir vildare än nånsin!
// Sofia