Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 15574 ggr
Luisa
14

Uppfödare i stockholm

Hej jag ska kanske snart köpa hamster och jag vill gärna veta om någon känner någon bra uppfödare som helst är medlämma i någon djurklubb, typ SHF eller vad det nu heter, eller om någon vet hur jag kan få kontakt med en uppfödare.

Be-Bopz
0

Du hittar de som är reggade i SHF på vår hemsida: www.hamsterforeningen.se Glad

[iurochskur]
0

Beror helt på vad du ska ha för hamster, men det finns duktiga uppfödare som har vintervit, campbells, roborovski och guldhamster i Stockholm.

Sen kan ju även jag som bor i Västmanland oftast ordna transport till Stockholm om man köper av mig.

Håller med ovanstående, kika på hamsterföreningen.

Luisa
0

jag vill ha guldhamster och gärna från någon som bor i stockholm så att jag kan skicka tillbaka den ifall några problem uppstår innan typ 2 veckor som det är i djuraffären

Odette
0

Får hänvisa dig till shf's hemsida (länk i inlägg #1)
Sedan har vi en del samlade här också, både reggade och icke reggade uppfödare; http://hamster.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=e1ca83d4-cf47-4e5c-b3d4-dd9f8b7dd2bb&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Observera att det ej är tillåtet att annonsera på sajten, vill du göra en annons får du göra det på djurannonser.ifokus.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Emma-Rhino]
0

i sth och runt där finns det ju ypermånga uppfödare!Värre här neråt i småland har jag märkt =)

Roxie
0

#5 Skåne och Göteborg har ju en hel del uppfödare. Är ju inte så långt, och går ju att ordna transport.

// Sofia

Luisa
0

Ja men jag vill ha uppfödare i stockholm som jag skrev tidigare, så att om det är något fel på djuret ska man kunna lämna tillbaka det och jag vill gärna hälsa på uppfödaren för att se alla djurens hälsa  och se alla burarna och allt sådant. det kan man ju inte bestämma genom att se bilder

Be-Bopz
0

Du har ju en hel lista med uppfödare på shfs egna sida, bara att maila och se om de har kull just nu och du har ju även möjligheten att besöka dem Glad

Luisa
0

tack :)

Nicolew
0

Jag är registrerad guldhamster uppfödare i svenska hamsterföreningen och finns i centrala stockholm.
Jag har den kull just nu och en planerad!

Besök min hemsida för me info: www.olyxas.webs.com

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Be-Bopz
0

Sen har du ju alltid våra utställningar, nu den 27 november är vi i kallhäll och där kommer det säkerligen finnas hamstrar till salu Glad

Luisa
0

tack men jag vill ha hamster ungar som redan är handtama men tack ändå

TildaH
0

#12 Öh, vad exakt menade du nu? Måste bara fråga.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Luisa
0

jag har kollat in din hemsida förut. skulle du kunna lägga in lite bilder på hemsidan?

Jag kollade in den för typ 4 dagar sedan och jag tror att jag kanske mejlade dig men jag är inte säkert

Be-Bopz
0

#12 Hmm nu förstår jag nog inte, de som säljer på våra utst är ju oftast de uppfödare vi har i shf, de är ju handtama lika mkt på utst som hemma hos uppfödaren.

Jag har oxå kull som jag kan ta med tex nu den 27:e, precis som fler andra uppfödare har.

www.be-bopz.se

Luisa
0

äh det var inget minns själv inte vad jag menade XD

Men vilka färger har din kull och är de LH eller KH?

Be-Bopz
0

Mina är långhår, tror inte det finns rex i kullen, inget jag har räknat med.

Luisa
0

Ok. Men kan du inte l?gga in lite bilder p? din hemsida eller n?got s? att man kan se hur de ser ut och s?

Be-Bopz
0

JO men bilder kommer sen när de har öppnat ögnen, men det är vilttecknade, svart och kan ha vart sobel eller ngt sånt jag såg, jag har inte kollat supernoga faktist. Imorrn blir det som jag kollar kön och kommer kolla fägerna mer noga.

Luisa
0

Ok. N?r ?ppnar de ?gonen? Ass? hur m?nga dagar ?r det kvar?

Amun-Ra
1

#20 De brukar öppna ögonen när de är 14-16 dagar alltså vid två veckors ålder. Glad

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Luisa
0

ja det vet jag men jag undrar hur länge det dröjer innan hennes hamsterungar öppnar ögonen

Odette
0

#22 Du får väl gå efter födelsedatumet å räkna ut det själv- hon har ju en hemsida.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Nusse123
0

Födda 1 november, då räknar man ju ut ganska snabbt att dom öppnar ögonen 14-15 där…

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Be-Bopz
0

#22 Precis som det skrevs, de föddes den 1 nov, sen så räknar du bara med 14-16 dgr =)

Jag har en egen tråd om kullen, Be-Bopz G-kull Glad

Luisa
0

jaha juste, jag visste inte att de hade fötts den förstra nov så därför undrade jag, sorry

Jag vill också ha hamstrar de är så härliga djur, söta och helt fantastiska