Akvarium/Terrarium almänt
Här kan man skriva lite hur man tvättar akvarierna då många kan tycka att det borde vara ganska svårt.
Man kan även skriva om hur man inreder burarna och
om det går att använda olika saker i akvarierna som tex akvarie stockar och så får man fråga en massa frågor i tråden,
så att alla funderingar om akvarium hamnar här.
Min fundering är som ovan om man kan använda olika akvarie saker i akvariet då det finns många olika fina stockar som är naturlig miljö för hamstrar.
Jag tar ur "spånet" med en plastlåda och sen dammsuger jag upp resterna och använder piss off eller vad det heter och torkar ur med vatten och torkar akvariet med torr handuk.
Man kan ha akvariestockar i akvariet om man vill och grenar och stenar man har plockat i skogen (kokade såklart innan man lägger ner dom)
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

kan du lägga upp en bild på ditt akvarium. hur gör ni om ni ska resa bort och ni ska lämna hamstern på ett pensionat typ tar ni med akvariet då eller är det för klumpigt
Brukar städa ur så gott jag kan med en liten spade
Sen kan det hända att man måste dammsuga bort lite skräp.
Sen brukar jag för det mesta använda piss-off och bara torka med papper. Men brukar göra lite nogare då och då genom att skölja ur och tvätta med såpa.
Man kan väl slänga in all möjlig inredning. Jag använder mig mest av träsaker. Hus, broar, tunnlar osv.
Det heter piss-off ,Var och kolla.
Här är ett av mina akvarium ,men man får tänka på när man hänger saker i taket ,att hamstrarna inte är så små att dom kommer igenom fyrkantsnätet(just nu har jag tagit ner det som hänger i taket, ska sätta tillbaka det när tjejen är större då hon fortfarande är liten)
#2 Såg inte din fråga i inlägg två.
Jag brukar inte åka bort ,men hade jag behövt lämna bort min hamster när jag åker bort, så skulle jag ta nått lättare än akvarium att ha den i under tiden den bor borta.