Exentrion's F- kull
Nu ikväll blev det äntligen parning här hemma, som jag har väntat alltså! 
**
E:** Exentrion's Baileys Reverse, _choklad bandad rex kh
_U: Paradisgårdens Vilje, choklad satin lh
Känns lite osäkert på om det verkligen tog med tanke på Baileys tafatta försök att hitta rätt hihi, men det återstår att se. Han gjorde sitt bästa iaf 
Ev. ungar väntas den 15 oktober.
Förväntade färger: Choklad.
Teckningar: Bandat.
Hårlag: Långhår, korthår. Satin och ev rex.
? Nu håller vi tummarna! ?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Åh, alla tummar och tassar hålles!! 
// Sofia
Tack! Det var rena cirkusen här hihi, han hade inte den blekaste om vad han höll på med stackarn.. men förhoppningsvis tog det på de få gånger han lyckades hitta rätt 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Whaaat!
ska Rosie bli faster. Haha det var som tusan
vi håller tummar och tassar här med. Hon kommer bli såååå avundsjuk
// Pabblo
Vad skoj! Håller tummarna på en massa fina chokladpraliner 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Sååå spännande med små släktingar
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Hoppas det tar sig. 
Hoppas de tar sig så hoppas vi på en choklad lh/rx/sa till nicole 
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Jag skulle kunna tänka mig en Baileys-klon. Han är sötaste hampisen i stan ju!
Ja visst är han söt Baileys, kanske inte den klyftigaste men ack sån charmig liten boll ^^
Tack för all pepp! vem vet, med lite tur så kanske det tog.. men när jag stod och iakttog dem så kändes det nästan som jag ville ge upp direkt haha. Men det är inte lätt alla gånger hihi.. har aldrig sett en så frustrerad kille förut. Han gav mig många leenden under akten när han mest bara var överallt och allt annanstans förutom där han skulle va.. som tur är hade Vilja mer tålamod än mig 
_
#9 Tur att hon inte fick nog av honom och gav honom stryk som Zimona gjorde åt Alfonz ( En rost rex kh hane som var inlånad för avel) när han fick en liten minnesförlust och inte kom ihåg hur han hade gjort det med de andra brudarna. Alfonz har ju två kullar från förr. Zå ja jag var tvungen att byta partner och Baldur fick fara på en date istället. Baldur var ivrig som en tonårspojk att slippa på gröten…hahaha! Det gick betydligt bättre med honom fast han bara var runt 2 månader och 2 vecor gammal gammal. Han hade ju parat Pei en svart skp/vit kh hona ungefär en vecka före. Kvinnan valde honom fast han var yngre än Lou! Orsaken var pga att Baldur har Dove anlag. Konstigt nog dök inga rexar upp i hans båda kullar fast han har ganska starka rex gener! Starkare än knut! Men troligen har jag större chans sedan när jag parar Ganesha (Baldurs dotter) Med Lou Bega som har en pappa som är rex. Lycka till med kullen!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#10 Absolut inte, hon hade jätte fint tålamod med honom, mina hampisar är snälla såå snälla
hängde inte med i allt du skrev.. kändes lite OT om färger å vem som gjort vad å valt vilka färger etc. Men nej, Vilja blev aldrig less.. det var jag som fick nog 
För er som orkar och vill läsa mer om parningen; http://exentrions.bloggagratis.se/2010/10/01/3666416-en-killes-oskuld-borta-eller/
Hihi !
Mer info kommer.. ännu länge kvar tills de dyker upp ev. barn ^^
_
#11 Fy fasen så jag garvar åt andra bilden i bloggen
--------------
#12 me too. Men garva snällt. Det är inte hans fel 
_
#13 Nä, han har bara en dålig "mamma" som inte förklarat hur sådant går till för honom
--------------

Hihi, vad sött! Och dom är ju så sjukt fina dom där choklaaaaderna asså
Äääälskar!
Hehe lycka till med ungarna?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Tack tack! Blev det inget denna gång är det bara att försöka igen
Längtar super mycket efter lite Bailey-barn 
_
Helt otroligt, men det verkar ha tagit trots Baileys fumligt rullande över henne hit och dit under dejten..
Hoppas på smått här imorgonkväll 
_
Åh vad kul! :D Det blir spännande imorn då;) :D

Vad spännande! Håller tummarna :D
Hoppas det blir nått da du måste visa bilder senare när dom är gammla nog att ta bilder på=P
//Nova
Ja, det blir spännande.. man kan knappt vänta mer.. drömde om ungarna natten till idag. Men det knasiga var att mitt i alltihop blev ungarna maggotar *hmm* Sen tappade jag bort några av dem varpå jag fann en hamsterunge i kylskåpet sen. Snacka om konstig dröm 
_
Jaa verkligen
//Nova

Jag tittar på dessa och så tänker jag på de två som är på väg ner till mig och sen tänker jag hmmmm.
Tror minnsann att mamma är tjockare än förra gången, så nu gissar jag på 10st
--------------
#26 huh.. hmm.. va? vilka ska ner till dig å hmm vad? *trög*
#27 ja vi får se om hon kanske är större imorgon 
_

#28 Använd nudeln och tänk tillbaka lite…jag skickar ett pm om en stund.
#29 nu var tom jag förvirrad…eller hur var det nu..
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Åh ska Kribatis fina halvbrorsa också bli pappa, vad spännande! Är så mums med chokladisar ^_^
Räknade själv till 4 praliner här hos mig, de ser ut som de dära goda schweiziska chokladen som ser ut som brun vita sjödjur haha.
Har kommit på att jag älskar den färgen även hos katter och hundar <3

#30 Jag väntar hem några som skulle vara perfekta ihop med en avkomma från denna kullen.
#32 mysigt och antagligen helt underbart söta
aa har dom kommit eller kommer dom den här natten??
Juste jag gissade på 9-11 ungar men någon tog visst bort den kommentaren=P
//Nova
Om dom e beräknade idag så e dom ju beräknade på min fördelsedag ^^
Dom blir säkert jättefina =)
Amor vincit omnia
Reggad Uppfödare i SHF under Prefixet Midnattsglimtens
#35 Tror ingen tagit bort någon kommentar alls- iom att jag är Medarbetare på hamster.ifokus så borde jag se det isåna fall
Men då vet jag din gissning! Själv vågar jag inte gissa, jag vill bara att de ska komma ut utan komplikationer 
Ungarna är beräknade ikväll/natt.. får se om det börjar hända något i eftermiddag 
_

Åhhh, vad roligt! Nu blev jag pirrig
^^
åå hoppas allt går bra?
//Nova
Kommit något? (A) :D
Inget ännu, hon är tjock och pigg. . springer i rasthagen nu. Lava & Midelle (vintervita söta små skrövel håller mig sällskap här i soffan..)
De kommer kanske senare i natt :)
_
har det kommit någor ännu??
//Nova
Nu då? (A)
Ohh, nu vill jag med veta 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Inget än, hon är tjock och söt idag med. De kommer säkert ikväll 
_
Oh, spännande! :D
/Matilda
Borde ju vara inatt eller imorgon de kommer om hon är parad den 30:de
spännande

#48 Ja, juste :O Så då har jag gått hela dan igår och hoppats på bebbar :P Fy på dig Odett, att räkna fel sådär! ;)
Haha ja veet..! Jag tänker alltid fel när jag ska räkna ut de där. Men man ska ju räkna från dagen efter parningen- som dag 1. Men nu vet vi att det är på gång iaf. Ska se om jag kan få en nyare bild på magen så länge, ni som väntar så tålmodigt 
_
Nu kommer det bilder på magen, inte så stor men den finns där helt klart. Dag 16 på alla bilder 
_
Min fina älskade tjej! 
_
päronformad hihi
_
Naaaw, bäbismage<3

Naaw, tjockismamma
Haha, jag är nervös xD
#50 Du får väl skylla på mig, är ju "min" parning faktiskt så egentligen kanske jag ska hålla koll på datumen åt dig oxå
En bra tankenöt för att komma ihåg från när man räknar är att man säger att nu har det gått 1 dag sedan parning. Då blir de lättare att komma ihåg att de är dag 1, eller de lät ju virrigare nu när jag skrev de än när jag tänkte de
--------------
#59 Ja det var ju du som kom med förslag på avelsdjuren hihi, å det var ju inget svårt val när jag väl tänkte på den kombinationen.. kan inte bli så mycket bättre 
Jo jag förstår ditt tankesätt, får försöka memorera det till nästa gång. Men det är ju ingen katastrof, bara de att man blir så ivrig 
(Inga bäbbar än. Vilja är uppe och springer och vill komma ut.. men jag vågar nog inte ta ut henne ifall att hon skulle få för sig att börja knysta ut dem.. )
_

Har det kommit något än? (a)
Späääännande!
ja har det kommit något nu da??
//Nova
Haha vad ni är otåliga 
Nu rör det sig i boet iaf, dom är alldeles rosa och nakna.. super små och jätte gulliga 
Fick det till ca 6-7 stycken när jag tvär kikade i boet, men alla verkar iaf må bra och mamma Vilja har klarat det fint 
_
GRATTIS! :D :D ^^
Grattis till bebbarna!!
Grattis!!! :D
// Sofia
Grattis
Tack allihopa! Det ska bli super spännande att se vad det blir 
_
Grattis!
Typiskt, inte lär man ha gissat rätt, buhu
Men Grattis till de små gullungarna
--------------
Tack mnt och Carjos!
I feel happy happy! 
_
Hihi men grattis!
Skönt att allt gick bra med Vilja med! :')
/Matilda
Grattis till choklad bitarna! 

Grattis från oss med!!
Grattis till småttingarna! Skulle ju vara roligt om det kunde bli en svart korthårig rex satin
hihi tack tack, mamma Vilja ligger på dem mest hela tiden så det verkar rätt lugnt. Alldeles tysta är de små, kanske vill de inte att jag ska veta att dom är där.. kanske lika bra att dom inte kan se något än för då hade dom ju sett att jag redan sneglat på dem 
#75 äsch, jag hoppas på choklad choklad och åter choklad 
_
en choklad bandad lh satin rex! woooh, det är mums :D
/Matilda

#77 Hoppas också på en sån blandninghär hos mig, jag har choklad bandad och satin, men rex och långhår återstår att se om de har, tror inte på rex dock tyvärr (men då är de ju iofs rex bärare).
#77 eller hur, man blir mer å mer nyfiken på vad det är för snofsingar som ligger där å trular i boet
Behåller jag en hona får hon nog heta Fnisselin.. tycker de är så himla sött. Sen vill jag kanske ha kvar en hane också, men hans namn avslöjar jag inte än. Lite spänning ska man väl hålla vid liv 
_
Nämen, grattis!
Du vet väl förresten att det kommit en ny regel som säger att man inte får lägga ut bilder på hamster bebisar som finns otingade. Regeln kom till för att skona stackarn som är såååå sugen att köpa en lillebror men inte har plats för honom
--------------
#79 Men ååh, hihi Fnisselin!
Gud så sött litet namn!
*fniss* hihih :D Jag tror nog du kommer fastna för miiinst två! :D
/Matilda
#81 Oj, vart står den regeln? Måste ha missat det för jag har då inte sett nåt hihi 
Annars så kommer jag å lånar Spencer längre framöver så får du en son efter honom när du har plats med en.. Inget är omöjligt vettu 
#82 Ja, minst två! Fnisselin ligger där nånstans i boet redan nu.. undra bara hur hon ser ut å vad hennes intressen är *fnular*
_
#83 Åhhåå, det är ju så man tänker.. helt amazing juuu.. någon som ligger där just nu kommer totalt fånga ditt hjärta och POFF så är du fast.. *omg* :D 
/Matilda

Hihi, känner mig sååå efter men…GRATTIS ;P
Fick en liten titt i boet igår kväll, det är 8 st och 4 verkar vara bandade. Så nu äre spännande! Gulliga var dom så det räcker å lite till 
_
åå det är vekligen spännande
//Nova
Jajjemen! Jag uppdaterar senare i helgen när jag vet vad det är för könsfördelning ^^
_
Nu har jag kollat dem och det blev en ganska rolig fördelning mellan kön och teckning.. Det är 8 st, 4 hanar och 4 honor;
2 bandade hanar 2 bandade honor 2 enfärgade hanar 2 enfärgade honor
Såå gulligt! Å lätt att komma ihåg hihi. Ingen är rex vad jag kan se men det må väl va 
_
#90 haha va tusan var de nå sorts beställning där eller;P
// Pabblo
#91 haha, det passar mig bra iaf för det lär ju ska vara lätt att hålla reda på iaf 
_
#79 Det blir tydligen en Bailys Junior! hehe

Nu håller jag tassarna för satiner förstås.
Tänk om det bara blir en satin..
Jag måste sätta mig ner å fnula på vad jag själv vill behålla, men vet inte om det spelar så stor roll. Bara det är två långhåriga av vardera kön..
men det är ju så jobbigt med lh+kh parningar, att man måste vänta hur länge som helst med att kunna bestämma sig- för att man inte kan säga vilket hårlag de har förrän dom nästan blivit tonåringar 
_
Dagens nyheter;
igår kväll kring 22 tiden syntes en liten mörk siluett till i krokarna vid boet. Enligt vittne tog den en liten snabb promenad för att sedan försvinna, det är dock oklart vart den misstänkte håller hus då polisen tappade spåret. "Det var en liten som var ute, men den är borta nu igen" säger ögonvittnet som var på plats vid händelsen.
Polisen har spanat kring området nu på eftermiddagen och skymtade en ny figur, dock inte densamme som synts till föregående kväll. "Det kan röra sig om fler än en" säger polisen till pressen, "Det finns inget vi kan göra i nuläget. Utredningen fortsätter och förhoppningsvis hittar vi fler ledtrådar till helgen. Läget är dock under kontroll"
Det finns ingen anledning att gripas av panik menar utredarna.
Enligt uppgifter kommer det att sättas ut en specialstyrka kring söndag eftermiddag om läget ej är förändrat. "Då tar vi saken i egna händer" säger ansvarige polischefen för uppdraget i fråga.
_
#97 hahahaha

#96 Jaha det är därför man inte ska para lh+kh xD Hade det problemet att jag knappt kunde se vilka som va kh från lh i min kull. Då vet man att man ska hålla sig till samma hårlag om det blir flera framtida parningar!
#97 Hahahahaha! Får önska specialstyrkan lycka till på söndag om det behövs ett ingripande :P
#97 Haha, ojdå! :O Hahah^^ :D (A)
Dagens Nyheter;
De misstänkta som ligger under bevakning sedan en tid tillbaka har nu synts till igen. Denna gång fick en förbipassagerande ett fotobevis på att de fortfarande är i rörelse. Genom att smyga sig på och ligga i bakhåll lyckades privatpersonen få en hyfsad bild genom kikaren denne hade med sig. "Jag skulle ut och spana efter fåglar så jag hade med mig både kamera och kikaren" säger den förbipassagerande. "Jag blev så paff när jag såg gestalten uppenbara sig för mig, kände ingen den från tv och passade på att försöka få en bra bild". Polisen har nu spärrat av området så att inga obehöriga skall ta sig in i området där de håller till.
"Det är viktigt att ingen stör utredningen nu när vi är dem på spåren" menar polismannen. "De är snart identifierade" försäkrar han.
_

De måste ju öva sig för promenaden till Göteborg.
#102 Borde dom inte få åka bil till Göteborg?
Dom åker nog antingen limousine eller tar sitt privatplan 
_

#103 Tänkte om de började knata nu så var de framme lagom tills att de var leveransklara.
#105#104 Hahahahaha
#105 haha… skickar du med en karta till dem i blindskrift då lr? 
_
#107 Det fixar Ulrika 

Men va? De har satin och rex och choklad och allting, men inte gps?
#109 Ulrika dom är inga fåglar

#110 Nä, just det. Sånt måste man ju avla in i själva paket-dealen ju!
#111 Jajamensan
Haha^^ :D
Haha, ja.. dom är väldans söta iaf! Kommer fler bilder sen när dom öppnat ögonen 
_

Haha, Odette du är alltid så härligt knasig
Vill ha mer bilder nuuuu! xD
Dagens nyheter;
Efter en lång utredning har polisen nu slagit fast att de misstänkta i kvarteret kring boet nu inte längre är efterlysta. Patrullen som haft dem under övervakning de senaste dagarna har dragit sig tillbaka. Detta med stöd av de nya uppgifterna som nått polisen samt allmänheten.
Ett brev signerat en av de tidigare misstänkta blev mottaget av poliskårens huvudbefäl nu idag. Därmed säkrades uppgifterna ytterligare och fallet är nu nedlagt. "Vi är alla glada över att de vågar gå ut i media och möta folket. Nu finns inga misstankar kvar och förhoppningsvis kan vi lägga detta bakom oss" säger polisens huvudbefäl till Tv4.
Brevet som friade är omskrivet och publiceras nu i de flesta tidningar, "det är ovanligt att få en sådan kontakt med såna som är efterlysta" säger huvudbefälet och är lättad över beslutet att det nu läggs ned.
** Brevet löd enligt följande..**
"polispolis potatisgris! Nu kan ni sluta stå här i kvarteret och hänga, efter att ha levt i ett evigt mörker så har vi nu öppnat ögonen för omvärlden. Vi var helt enkelt förblindade, men nu har vi börjat se vad världen har att erbjuda.. även för såna som oss. Så snälla, ta ner era Efterlysta-posters på stan.. vi är oskyldiga till alla anklagelser. Tack på för-tass. Mvh bebisligan."
Nom nom 
Naw, den har ett litet papper på nosen o_O
_
Hahahhah,Odette du är allt för rolig
Nämen gud vilka söötisar!!!!
Du måste bara lägga in flera bilder på bebisligan
//Nova
haha, ja jag får skylla på att jag har tråkigt 
Här kommer de sista bilderna, det verkar finnas ett par satin iaf. Blir till att dubbelkolla könen till veckan, just nu tycker jag bara dom är så himlarns gulliga 
naaaw… gullegrisen då! 
Ute på plomenaaad 
Sååå himla söt… är så kul att äntligen få rå om dem lite :)
sista bilden för idag! 
_
nämen gud så sööta=)
//Nova
Full fart på mamma hamster också, hon är helt klart mer avslappnad jämfört med hennes första kull.
Tar så bra hand om de små också.. :')
Mamma hare 
*Passar på att ha lite roligt i rasthagen*
_

Jag vill ha en satin, och en bandad och en hona och en hane, och, och, och,….jisses vad jobbigt det blev!

#123 jaa, hur ska det gå?! Man kommer att få beslutsångest som heter duga 
_

#124 Du kanske ska vara den första att behålla en hel kull.
Mitt maxantal var tre och det var ju ett gäng av Kanels syskon jag inte lyckades släppa hemifrån.
Mimimimi vill ju också ha!! 
// Pabblo
#125 haha ja, nån gång kanske det blir så man behåller en hel kull själv. Varför inte 
Finns säkert de som redan gjort det, men det är ju lite skillnad på om man får en kull på 2-3 st och 8-10 st hihi.
#126 mimimimi !! visst är dom söööta 
_
GAAAHHH (Tja, de sammanfattar min åsikt) 

--------------
Sötisar 
Nämen. Så söta 
Titta på dem! :O De är liksom bara så små och söta… Små småpluttar! :D
Naaaw, vad söta dom är! 
//Caroline
Åhh.. hihi dem små pluttarna! 
Fina små choklader.. lala.. vissa har fått lite grädde på sig med 
så sugen man blir *om nom nom* 
/Matilda
får man va sådär sööt..
:') de är ju hur fina som helst, och bandat oxå.. 

Nämen oj vilka gulliga :D
oj, va många kommentarer
Efter att ha fått ögonen i kors otaliga gånger nu i em/kväll så kan jag nu konstatera att en bebis är borta
Nu är dom bara 7 st, snyft… men ja, de som finns kvar mår ju prima iaf. Det är alltid nåt..
* hona- choklad, ej satin
* hona- choklad, ev satin (?)
* hona- choklad bandad, satin _(lite osäker på könet, kan bli en hane hmm..)
_* hane- choklad, satin
* hane- choklad, ej satin
* hane- choklad bandad, ej satin
* hane - choklad bandad, satin
Så det är alltså 3 honor och 4 hanar Än så länge.. eller ja, får väl se om den bandade honan vill va en hane sen istället.. men jag hoppas hon håller sig som tjej 
När jag kom hem från jobbet nu idag så var de ju ute å knatade för fullt, såå många är dom ju inte, å ändå blir man nästan yr när man står och tittar på dem hihi. Men då ska jag väl tillägga att jag även fått yrsel en gång- när jag höll på äta en dubbelhamburgare. Den va så hög att ja fick svindel 
_

th_blissysmile
Batteriet tog slut i kameran så det blev inte så många bilder idag tyvärr, men det kanske var lika bra 
Först ut, de två helfärgade honorna;
Ena honan låg mest och sov medan den andra sprang omkring som en vettvilling och verkade allmänt vilse 
Helfärgade satinhanen 
(jag bara älskar päronformen på'n!)
Sista bilden. Minns inte om det var en pojke eller flicka, men de tycker ja kan kvitta 
_

När kommer de att få namn? :)
#140 Förhoppningsvis kan jag börja namnge dem efter nästa helg nån gång. Vet ju vad jag vill ha för namn på de som jag ska behålla. Så jag utgår från det, men måste vara säker på hårlagen först..
_

#141 Okej ;)
Uppdaterat mitt inlägg i #137… har ju insett att de inte är 8 st längre. Utan bara 7st 
_

Vilka supersöta pluttar Kribati har blivit farbror till ^^
Så synd med den 8:e plutten… hoppas de andra 7 klarar sig bra!
Jaa, de är ju något pigga nu alltså. Vilka små daggmaskar! De verkligen borrar sig fram med nosen när de vill iväg.. å starka är dom trots att dom är så små hihi 
Får kika på dem ordentligt om ett par dagar. Nu är jag mest nyfiken på om den bandade honan verkligen är en hona, h*n är lite av ett "mellanting" så vi får se.. men ja håller tummarna för en tjej ^^
_
*wihooo, jag är en söt liten beeebis*
Bild från någon tidigare fotosession, men ack så o-visad fy på miig 
_
#147 så söt så
#147 Hihi, vilken liten… sköldpadda(A)
Hihi… denna pöjk är ju så sööt! Var tvungen att vända på honom efter jag tagit bilden… bara för att se om det var en kille eller tjej. Den va ju så grymt söt 
En till söt choklad bebis :)
Hehe.. lite för tjock kanske..? 
_
Choklader är underbara
Men gud så söta de är! Stoppa ner dem i en chokladask och skicka dem på posten till mig!
// Sofia
#151 jaa, me love 
#152 Hehe, kanske skulle gjort det. Eller så inte *mouhahaha* 
_
men hur söt får man vara!? iiiiiih

Alla är mina!! Jag smälter i en mjölkchoklad-pöl!
Naw, ni är ju så söta hihi. Har fixat å lagt upp fler bilder på hemsidan nu så ta en titt där också..! Slänger upp en sista här nu- på näästan hela gänget 
_

Miiiina, allihopa!!
Nu längtar jag efter mina bebisar

// Sofia
#158 Jag har vidtagit åtgärder så hon kommer inte att kunna ta alla… tror jag.. om hon inte hittar nåt kryphål i säkerhets systemet 
#159 Förståååår det! Den yngre kullen är ju totalpaxad, så dom får man ju vänta meeega länge på *muttrar* 
_
#160 Akta så hon inte skickar en iller att hämta dem! De är jäkla smidiga o smarta
--------------
#161 Antecknar; "lär bäbisarna kung-fu och självförsvar.."
_
Så sööta 

Naaw, gullungar
Ojoj, hur ska det här gå? Jag som äääälskar chokladpraliner 
#164 Hihi, det kommer bilder på rost kullen snart.. du får dregla lite där också för där finns det iaf de som är otingade 
Har iaf bestämt mig för att hanen som får stanna här ska heta Fnidolf, å flickan Fnisselin som jag fortfarande står fast vid. Fniiiiiidooooolf *naw*
_
#166 jag blev helt frälst i Fnidolf, påminner ju om Adolfen så va mer kan man begära :')
Startar en Ny bildtråd nu! tototo…
_