Shampoo till hamstrar?
Hejsan jag har en långhårig guld hamster och en roborovski.
Undrar bara ni kan rekommendera en bra shampoo till mina hamstrar som man kan hitta i de flesta djuraffär? Best om det är dry-shampoo.
PS: Kan man använda baby powder istället?
Kan inte rekommendera något schampo över huvudtaget i och med att man inte ska bada sina hamstrar, förutom i extrem fall då. Tex om de fått något mycket olämpligt i pälsen..
Men annars så behöver man inte blöta ner dem, det är bara onödigt och kan förstöra pälsens egen glans och lyster- och bli "fet" istället (om man skulle bara dem ofta..)
Sen har hamstrar väldigt lätt att bli förkylda om de blivit blöta, de drar lätt på sig lunginflammation osv. Så har man en långhårig guld är det bättre att bara borsta ur ev. tovor lite försiktigt. Eller helt enkelt klippa pälsen om den trasslar mycket 
Men som sagt, ser ingen mening med att bada dem och riskera att de blir sjuka.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Ny användare utan aktiverad sajt. Nytt troll?
#2 tänkte de jag också efter ja svarat ;) Men what ever ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Helst ska du borsta ut alla tovor men du kan också köpa torr-schampo.
Du kan beställa från klicka på länken -->klicka här
Obs! ÄN HAR JAG INGEN HAMSTER SÅ JAG HAR INTE PROVAT ATT BESTÄLLA DÄRIFRÅN! men jag vet att vissa på hif har beställt därifrån
Det är jätte billigt där
#4 Nej, inte ens toffschampo till en hamster.
En hamster behöver som sagt aldrig bada, såvida de inte hänt något speciellt.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus