Älskade Sam :/
Jag sitter här och gråtter
. Min älskade Sam har blivit helt konstig och om inte det händer någon mirakel under natten så blir det till vetten för avlivning imon.
Det är så att när jag tog upp honom ikväll så var hans lilla öga (han har haft ett mini öga ett tag) helt svulet, varmt och en skorpa på, fullt med torkat blod.
När jag tog upp han började han skaka tänder, viste inte vem jag var. När jag satt ner han i rasthagen så satt han i ett hörn och skakade tänder, sen när han börja gå runt så går han in i väggen hela tiden. Sen är han rädd för mig, vilket han aldrig varit. Alltså han har blivit helt blind. Har inte rört maten och vattenflaskan hittar han inte.
Vissar en bild på hans öga, vet någon vad som kan ha hänt?. Gissar på att han kliat sönder det, men det förklarar inte svulnaden.
Det ser väre ut i verkligheten och är mera svulet.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Nämen lille vän :( Stackare!
Jag hade åkt in till veterinären direkt i alla fall, det där ser inte ut att vara skönt :( Lille Sam :(
// Sofia
Nee stackars dig hoppas det händer ett mirkel?
Jag verkligen hoppas det?
Jag vet faktiskt inte vad det kan vara men det kan ju vara att det har kliat så har han kliat sig och börjat blöda.Och då har han kliat upp skorman ovh så
Jag är väldigt ledsen för din skull hoppas verkligen det händer ett mirakel!
//Nova?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Kommer inte iväg ikväll då inga bussar går nu :/, dock tror jag inte att han har så ont av det, då han inte reagerade när jag torkade av ögat (för att kyla av).
Man känner sig så himla hjälplös, vill bara lugna och hjälpa pojken. men vill inte hålla i han, då han blir stressad. 
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Tyvärr tycker jag på beteendet som om det låter som om han fått en hjärnblödning. Jag hade åkt in direkt med honom. Beklagar.
#4 När du säger det så kan det vara hjärnblödning, men det förklarar inte ögat, om han inte fått blod i ögat i samma veva?. Skulle åkt in om det gick någon buss/tåg :/.
//Frida

Hjärnblödning kan även höra samman med spräckt blodkärl i ögat/ögon. De spricker pga ökat tryck i hjärnan.
Önskar jag hade haft bil, då hade jag kommit och hämtat dig.

stackars liten 

Naww, stackas lilla Sam 
Jag önskar det fanns något jag kunde göra! Jag säger som alla andra, åk till vetten. Har du möjlighet att åka idag? Ju snabbare dessto bättre!

Hur har det gått Frida?
Jag åkte in till vetrinären när jag vaknade i morse, och han fick somna in. 
Han hade fått en hjärnblödning. Troligen hade han rivit upp hela sitt öga när det kom blod i det, då det var rivmärken runt om.
//Frida
Usch vad tråkigt 
// Pabblo

#10 Beklagar verkligen, men det var skönt att han fick somna in.

R.I.P. Sam
//Camilla
Naw, lille stackare! Vila i frid Sam!
// Sofia
Tråkigt, men rätt beslut
Kram från oss
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
åh fyy.. va hemskt! Vila i frid lilla Sam..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Lilla gubben… Sov gott <3
nee det car ju jätte synd vila i frid SAM?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Vila i frid sam

åå vila i frid Sam
Stakarn…
♥ | Once a Jedhead, always a Jedhead | ♥
Union J and Jedward

Men huga vad läskigt att sånt där kan hända helt plötsligt!
Beklagar verkligen
kram.
Nej vad synd, stackars sam. Jag vet hur det känns att förlora sitt djur.
Hur mycket kostar det att avliva hamstrar?