Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1971 ggr
Novis10
0

Har tänkt.............

Hej jag har tänkt att jag ska sälja Morris eftersom att hanblir stressad av många ljud och om min lilla syrra står och tittar på honom länge blir han också stressad tyvär men jag vill ju hans bästa så ja han går nog till salu=(

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Odette
0

På vilket sätt blir han "stressad"? Hur gammal är han och hur länge har du haft honom?
Står buren så han får vara lite ifred ibland eller är det mycket spring runt omkring? De flesta hamstrar vill ju stå där det är lite lugnt omkring..

Kanske behöver han bara lite tid? Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Novis10
0

Jag har haft honom i mer än en vecka nu och han brukar få vara ifred men om lill syrran tittar på honom eller pratar lite högt så börjag han springa omkring typ in i huset och sedan ut och så men jag vill ju hans bästa:)

//Nova

TildaH
0

#2 I mer än en vecka.

Det är ingen tid enligt mig, nog borde han fortfarande kunna vänja sig, du får väl även försöka förklara för lillsyrran hur hon ska åtminstone försöka vara i hans sällskap. Men de är ju inte alltid lätt om man är litenFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Novis10
0

Ne men jag tror inte det går då hon blir ledsen då och då kan hon börja gråta och då blir han ju mer stressad han har alltid varit känslig och så sa dom jag köpte honom av

//Nova

BMEXX
0

Går det inte att ställa han lite mer avskilt då? Sedan så tycker jag du ska vänta lite till, din syrra lär lugna sig snart när inte hamstern är lika "ny".

// Pabblo

Odette
0

En vecka, då är han ju alldeles ny i hemmet. Känns lite väl förhastat att fundera på omplacering ..

Om han är extra känslig eller ej går nog inte att avgöra så fort, han är ju i en helt ny miljö. Å som vilket djur som helst så behöver de ju få installera sig lite innan de börjar känna sig trygga i sin nya tillvaro Glad
Är det din hamster så får du förklara för lillasyster att han behöver tid på sig, och att hon får klappa och vara med honom sen. Att först måste han lära sig att lita på dig. Tycker han förtjänar att få en chans, han kan ju bli världens goaste! Kyss

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Novis10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag vet jag ska ju inte sälja honom ännu men om han fortfarande är stressad och så om några veckor så är det nog det bästa att omplacera honom=(

Men här kommer en bild på min lilla söötnos asså den som vi snackar om.

Hehe han hade råkat somna i matskålen och jag råkade väcka honom så han blev skrämd men han är ändå super duper söööt:)

//Nova

Novis10
0

Har bestämt mig att Morris stannarSkrattande

//Nova

[Sniff]
0

Vad bra:) Se till att ha det lugnt runt honom, så ska det nog gå bra:) (Fast det är lättare sagt än gjort^^)

Novis10
0

aa det är ju detSkrattande

Sedan måste jag nog försöka göra honom handtam för han är inte riktigt det.För hanns förra ägare vågade ej hålla honom för han lät som en gris ibland och han hoppade ur händernaRynkar på näsan

//Nova

Novis10
0

Han stannade inte ändå!

Han fick komma tillbaka till dom jag köpte honom av men där verkade han mindre stressad och han verkade trivas väldigt bra=P

//Nova

UlrikaD
0

Men de skulle ju lämna tillbaka honom till djuraffären för att han morrade skrev du ju? Det var därför du tog hem honom till dig. Ska de behålla honom nu iallafall?

Novis10
0

Ja det ska domGlad

Det är vad dom sa och hon är ju min kompis så vi håller kontakt.

//Nova

Michaela-N
0

Morris som jag fick döpa, hihi.

Men jo ge honom tid att vänja sig så skall det gå bra^^

Novis10
0

Japp det var ju du som döpte denna lilla filurTungan ute

//Nova