Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1664 ggr
dragonstar
0

Burmått och andra frågor.

Hej håller på att göra en hemsida och tänkre ha ett inlägg om hastrar och hur dom bör bo och vad dom kan äta.
Men vad minsta lagliga måtten? Samt vad rekomenderas?

Själv har jag ett hemma bygge på 120*50 vilket jag tycker är en bra storlek.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

UlrikaD
0

Alla lagar och regler hittar du på jordbruksverkets hemsida.

dragonstar
0

Ja, jag kom på det när jag skickat inlägget så jag har hittat de nu =)

dragonstar
0

Har kolalt lite på artickalran och vill veta hur en bra hemmablanding av torrfoer ser ut.

UNgefär hur myccket ska man ha av vad? ta tec i dl mått så att man kan förstå bättre..

Charlie2006
0

#3 Min blandning ser ut:

11 dl axa grynblandning, 2 dl oskalad och skalad havre och vete, 2 dl opopade popcorn & puffad majs, ca 1½ dl osockrade flingor, 1½ dl ärtplator, 1½ dl torkade röbetor, 1½ torkade morötter, ca ½ dl linfrön (det är bra, men för mycket av det så blir det giftigt, men om du är osäker så är det bättre att du inte har i det ;)), 2 dl dinkles puffar & dinkles gryn, 1½ dl puffat ris, sen en blandning av 2½-3 dl pumpafrön, sesamfrön och bovete.

(Jag brukar mera gå på kän, så ibland blir det mera av något och ibland mindre, ibland lägger jag till något eller tar bort Flört).

Sen har jag undulatfoder i, hur mycket beror på vilken ras det är, så det ligger alltid i en egen bunke.

Denna blandning funkar för mig, hamstrarna håller hullet och håller sig friska.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

dragonstar
0

Tack presis vad jag behöver. =) Ska se vad av detta ajg har hemma och vad man manste köpa till. Köper du allt på matafäre elerl öven på djurafäre?

Charlie2006
0

#5 Jag köper i mataffär och på hornbach ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

dragonstar
0

Jag fick hör att man sak blanda i fågel/ undulatblanding är det något ni gör?

Zvintos
0

#7: Jag blandar i undulatblandning till mina.

91Marran
0

#7 jag häller det i botten, innan jag lägger in det nya ströet. rolig sysselsttning att leta reda på maten :-)

Mvh
Mig

MaaariaS
0

Jag har också undulatblandning till mina

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

dragonstar
0

Okej vilket merke då? Undulatblaningen inhehålelr ju ofta mycket gul hirs och den är ju mest fett.

Charlie2006
0

¤11 Gult hirs är bara bra att ge (jag brukar ge hela (gula) hirskolvar till mina), sen innehåller ju undulatblandning annat än hirs ;). Spelar nog ingen roll vilket märke.

Min hemsida

//Frida

dragonstar
0

Okej, nu blir jag kluven har hört att man inte behöver ha i det. Hmm svårt detta. Ska kolla runt lite och fundera =)