När ändras färgen?
Min Alva är silversobel, men hon ser mer grå ut än brun, är det för att hon är bebis fortfarande?När ändras färgen till brun?
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Det är lite olika när färgens ändras men de brukar förändras gradvis ju äldre hamstern blir. Fast det är ju utställnings/avelsmässigt önskvärt att de får behålla sin korrekta färg dvs när det gäller sobel att de är så mörka som möjligt. Silversobel skall ju inte se brun ut.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#2 Fatta inte riktigt vad du menar med "Fast det är ju utställning/avelsmässigt önskvärt att dom får behålla sin korrekta färg dvs när det gäller sobel att de är så mörka som möjligt"menar du att dom kan ändra färg igen efter dom har blivit bruna när dom blir äldre??(undra om det är för tidigt på morgonen
)
Ska en silversobel vara brun?? Är inte det en vanlig sobel då??
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ja en silversobel ska vara brun med silver/gråa ringar runt ögonen istället för beige som sobeln har(titta i tråden Zvintos kull 1 och 2 ,Milla där är silversobel)
#5 Aha, ok, ja, nu ser jag vad du menar.
Men ska din verkligen byta så mkt? Alltså de var ingen liten skillnad
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#3 Nej menar att det inte är önskvärt att de blir så bruna utan att en silversobel och sobel får förbli mörk som de oftast är som små 
#4 nej en silversobel skall inte vara brun men om de är dåliga umb så brukar de blekna och se bruna ut med ljus underfärg
#7 Oj då det visste inte jag ,har bara sett några få silversoblar vara en då är Milla,så jag trodde det var så dom skulle se ut(ska googla lite nu
)
#8 Ja de skall som sagt vara så mörka svart/bruna som möjligt.
Tack tänkte inte på att det finns både bra och dåliga varianter av en får.För tidigt på dan helt enkelt

Själv har man varit uppe sedan 05,00 lite OT
Som sagt så är Millas färg inte den optimala, utan hon är egentligen för blek.
Vilket inte är direkt ovanligt när det gäller sobel/silversobel, att de bleknar ur.
Så det är bara hålla tummarna att hon får behålla så mycket av sin färg som möjligt. ^^
#12 Jag tycker iof att Millas färg är jättefin, men vi får se hur Alvas färg utvecklas ,ska bli roligt att se
Såg nu i kväll när jag skulle umgås med hamstrarna att Alva sen igår kväll har mörknat.