Neeeeeeeeej=O
Hej för typ 20-40 minuter sedan så hände en hemsk grej!
Jag var med mina kompisar och skulle visa min hamster Morris till ena kompisen för att hon aldrig hade sett honom.
Men han brukar alltid vara lite ängslig när man tar upp honom men han var inte det den här gången!!
Men precis när jag kommit ut till hallen med Morris i handen så……………………..hoppade han rakt ner på golvet!!!
Hen låg liksom på sidan och helt stilla och andades ganska tungt:(
Och jag som är rädd om mina djur började direkt få tårar men ändå skrattade jag även om jag var ledsen det gick liksom inte få stopp på att skratta!!
Men ja så klart fick jag tårar så det bara ran och droppade efter som jag trodde han hade skadat sig rejelt!
Jag trodde han var medvetslös efter som han låg helt stilla.
Men helt plötsligt ställer han sig på bena och spinger i väg!
Jag tog upp honom i en handuk efter som han blir lungnare då ocg satt ner honom i buren.
Jag tittade på honom en stund sedan så gick vi(till affären).
När jag kom hem så verkade han bete sig som vanligt han sprang i hjulet och åt och drack.
Jag gav honom en godis(han älskar godisar)och han åt upp den direkt som vanligt:)
Hoppas allt gick bra med honom min lilla bebis.
Här kommer en bild på honom:D
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Usch, vad bra att han verkade bli sig själv igen efter ett tag. Han blev nog lite "chockad", ungefär som vi kan bli ibland, av fallet/hoppet. :) Men jag vet att man kan få lite panik, och skrattar och gråter typ samtidigt. Min förra dvärghamster har hoppat från matbordet… två gånger! Det var min brorsa som tog ut henne och glömde henne där, på bordet, som var rätt högt! Gissa om jag blev rädd när jag kom ut i köket och såg när hon hoppade! Då blev jag rädd och började typ gråta och skratta samtidigt. Plus att mina nya hamstrar visst tror att dom ska få jobb på cirkus snarast, eftersom att dom envisas att träna på sina akrobatiska konster i buren, trots mina protester.
Vilken tur att det gick bra med Morris iallafall. Han är jättegullig! 
//Caroline
Aa det var tur att det gick bra med honom:)
Och ja han är super sööt,jag vet inte varför man skrattar sammtidigt men det är nog bara en reflex eller nåt:D
Min kompis som aldrig hade sett honom förr skrattade också men hon menade ju inte att skratta hon blev super rädd att han hade gjort illa sig så hon skrattade också
//Nova
#2 Visst är det konstigt? Det är ungefär som om jag skulle stå på gatan och titta på mitt hus som står i lågor och asgarva… Folk kan ju börja undra för mindre…. 
//Caroline
Eftersom de kan få en chock om man tappar dem, så är ett tips, ifall olyckan händer igen, att lägga in honom i hans bo och låta honom få vara ifred ett par timmar.
Visst kan man titta in för att se att det är ok, men låt honom få ha det tyst och lugnt, och att han får vara varm.
Jaa,hehe
//Nova
Jag tror att man börjar skratta som en typ av "försvarsmekanism". Som en gång när jag och en vän stog ute på hennes balkong mitt i vintern.
Då kommer en gammal skröpplig farbror på cykel, och att bara göra något sådant vågat var förenat med livsfara på den snöiga och isiga vägen.
Naturligtvis trillade farbrorn omkull på cykeln och gjorde nog säkert illa sig ordentligt. Inte för att det var ett dugg roligt, men vi började skratta endå av "chocken" eller vad man ska säga.
Likaså började jag gapskratta när samma vän sparkade en fotboll rätt i plytet på hennes dotter.
Ja han får vara ifred och har det varmt:D
ja det kan ju till och med bli pinsammt när man börjar skratta även om man inte tycker nått är kul
//Nova
Men ni tror vell inte att det är någon fara med honom eller??
han kommer vell inte att dö
//Nova
Om han hade blivit skadad så tycker jag inte han skulle fortsätta att vara som vanligt.
Då tror jag mer han kanske hade legat kvar i sitt bo och inte ätit/druckit.
han springer i hjulet också så han är nog inte skadad han kanske bara blev riktigt omskakad men jag är ändå orolig som jag alltid är
//Nova
Håll noga koll på honom. Ett högt fall kan orsaka inre blödningar. Men som Jennie sa, låt honom vara, men kolla till honom då och då så allt är som det ska.
// Sofia
Aa just nu ligger han i boet men han sover inte han äter man kan höra hur han gnagar dom sammlar ju mat till boet:D
Eftersom han brukar vila/sova på dagen och är vaken på kväller/natten.
//Nova
Jag tycker absolut du ska gå till veterinären, om hamstern är skadad invärtes. Hamstrar är ju bytesdjur som döljer sjukdom och skada.