Sarafina X Safir
Inatt var det kärlek hemma hos oss.
Sarafina, b.ö silversobel LH hade en date med Safir, off-white LH.
Fastän Safir ändå är 1 1/2 år gammal så hade han inte riktigt styr på hur man gjorde. Kanske inte så konstigt för han har ju faktiskt aldrig fått vara med och "leka" förut.
Både Sarafina och Safir har jag fött upp själv. Har även fött upp Sarafinas mamma och pappa. Har dock inga släktingar eller avkommor efter Safir så det kändes passande.
Hoppas på bebisar här hemma den 31 augusti.
Så här såg det ut i början när Safir fick sniffa på en tjej för första gången. Sarafina ser ut att tänka: Ta bort pälskappan, jag svettas!

oj det var verkligen en fin pälskappa 
Blir nog fina bebisar det där!
Såå fina båda två! Kommer blu utsöta fluffiga barn :D
// Sofia
Spännande!
Kommer glo mycket på denna kullen sen för sitter själv här hemma och har planerat en b.ö silversobel + offwhite parning 
Intressant vilka färger som kommer vara "mest utav" 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Märklig tös det här. Hon har luktat brunst, men hon har inte ställt sig. Så vete fasen, det syns inte heller någon större storleksförändring så….
Ja, om fyra dagar får jag veta iallafall.
#5 Hehehe, det där känner vi igen.
Håller tummarna iaf! 
// Sofia

Jag får faktiskt inga gravid-vibbar alls av henne. Lika galen som vanligt och ska tugga sig ut ur hagen.
#7 Men sån var faktiskt Mimosa också. Samma kväll som hon skulle föda fick hon för sig att möblera om i hela buren. Konstiga djur.
// Sofia
Men vilket flufftroll #1 .. :') Kommer ju bli ursöta bebisar, hoppas det tog nu. :)

#9 Tack! Jag har ett gäng såna där radiostyrda rya-mattor här hemma. Tut-tut säger de och sen är det full fart framåt.
#10 … jag vill också ha radiostyrda rya-mattor… 
// Sofia
#10 Åh nu blev jag oxå sugen på en såndär, radiostyrd rya-matta.. det ska nog bli en framöver! (;
haha jo men, nog har jag varit sugen på en lh hane ett bra tag .. med sån fin päls oxå. 

#11 Är dina trasiga? Har du provat att byta batterier?
#13 Jag har en radiostyrd fårskinnsmatta och några "taskigt" vävda ryamattor. Kanske ska prova väva ihop nåt själv? *funderar*
// Sofia

#14 Hamster-weave!!

Och som jag då misstänkte så var det inga bebisar här. Sarafina är lika glad för det och kutar runt för fulla muggar.
Men Safir och jag smider lömska planer för framtiden…eller nästa brunst iallafall.
#16 gah! blidde de inga bäbbar 
Nu får ni allt smöra lite för tösan inför nästa brunst, så kanske hon råkar bli lite dräktig hihi. Är ju så drygt på nåt sätt att få göra om det- samtidigt som det är lite det som är tjusningen också. Att man aldrig kan ta något förgivet 
Vi hoppas på nästa brunst! :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Vilken luring! 
// Sofia

Det tog lite längre tid än planerat för ett nytt parningsförsök. Får väl se ifall det kommer några bebisar den här gången.
Men med den här stilen som Safir ligger inne med så kanske det inte är så konstigt om det inte blir några bebisar.
Men vi håller tassarna iallafall här hemma för tillökning den 23 oktober.
#19 Hahahaha
Medarbetare på Chinese crested ifokus.

#19 amen… 
#19 Nämään, hennes svans blir som en pinne rakt in i magen på honom juu :P
// Sofia
#22 haha! roligt att du säger det.. det var precis det som Baileys hade så svårt med nu när han parades med Vilja, han liksom "Gah! Den här saken är ju i vägen!"
Han nafsade till och med på hennes svans å liksom försökte putta undan den hihi, men då gick jag in och förklarade snällt för honom; "om du tittar på dig själv så har du också en sån, å det är något som SKA sitta där.."
Söt proppar! Jag håller tummarna Ulrika! Visst känns det som man behöver lite extra tur när killarna inte riktigt vet vad som är fram och bak..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Jag börjar fundera på om de fumlar till det med flit. För då får de ju prova igen liksom.

Shit så söt hon är! Hoppas det blir några ungar :D
// Sofia
#25 vilken söt
Kommer att bli söta bebisar

Hon är världens racer-hamster den här tjejen. Finns nog ingen som kan springa så fort som hon.

Inga bebisar den här gången heller.
#31 Men va trist
#31: Tråkigt att det inte tar sig. 
Men vaaad..! Blir det att sätta ihop dem igen eller ger du upp? Vore ju kul om det blev smått efter dessa 
_

Jag vet inte om jag ska ge upp faktiskt. Det är just Safir jag vill ha och han kanske är för gammal. Han är ju den sista i sin släkt här hemma.
Eller så fejkar han bara så han får försöka igen, vad vet jag.
Men jag har ingen egentlig lust att ta en annan hane till Sarafina enbart för att para henne. Hon behöver inte få ungar liksom även om hon är kanonsnygg. Utan det var just den kombinationen jag ville ha.
Har en stund till att fundera på saken.
Kolla igenom buren! han har säkerligen ett gäng kondomer undangömd någonstans!
Ah skämt å sido… Testa en gång till tredje gången gillt:)
// Pabblo
Ja jag förstår resonemanget, äre just den kombinationen du vill ha så :)
_