Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2031 ggr
ellaaa
0

Stressad vid höd ljudnivå?

Jo, jag har en liten guldis som bara är sju veckor gammal och har bott hos mig i två veckor. Vi har fått in våra rutiner, han vaknar kl 19, kommer ut halv åtta i en halvtimme-timme och sedan äter han middag och leker i buren.

Nu är det så att jag hade vänner på besök här ikväll och vi tittade på idol, och hubbe vaknade sju som vanligt, hoppade runt på glaset (terrarium) men sedan gick han och la sigi sitt sovhörn, kikade ut från tyget och pappret försiktigt men gick tillbaka och låg där i säkert tre timmar!

Han har aldrig gjort så, brukar ju vara som piggast runt nio! Kan han ha blivit störd av att vi hade på teven och pratade högt? Det måste man ju kunna göra, han kanske bara inte är van än, brukar ha teven rätt lågt för hans skull i vanliga fall… Eller är det kanske normalt att hamstrar gör så, hur brukar era hamstrar reagera på "nya omständigheter" och hög ljudnivå?

Denna kommentar har tagits bort.
TildaH
0

Fick han komma ut o leka sin timme som vanligt då?? Annars kanske han kom fram till att de var lika bra att gå o lägga sig igen.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

ellaaa
0

Nej, han fick komma ut senare istället, så ja det kanske var det då… Tyckte bara det var så konstigt att han sov så himla länge, till kl 24! Och att han såg så osäker och rädd ut när han väl tittade ut, med öronen bakåtvända, och sen raka vägen till bädden igen…

Odette
0

Ibland vill de ju inte komma ut alls, de har sina trötthets perioder så kanske var han inte speciellt sugen helt enkelt.

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

ellaaa
0

Nej, kan ju såklart ha varit så, får hoppas det! Bara att när jag hämtade honom från uppfödaren så blev det en väldigt jobbig resa för honom, och då gjorde han exakt likadant, var helt stissig först och sedan bara gick och la sig fastän det var mitt i natten.Som att han typ gav upp liksom…

Men om inte annat så vänjer han sig väl vid att det kommer vara lite livligare här i lägenheten då och då, och att det inte är nåt farligt! :)