Vattenflaskan läcker
Vad skall jag göra med vattenflaskan som läcker? Spånet blir ju blött och det kan ju inte vara så trevligt för min lille vän att gå där.
Köp en ny. De är ju inte direkt dyra :P
// Sofia
Trist för det är inte den första. Den läckte inte till en början men jag får väl pallra mig till stan nästa vecka. 
Ajdå, men lutar den nåt? För jag har några som måste sitta helt rakt, annars börjar de droppa.
// Sofia
Jo den brukar hamna på sniskan emellanåt.
Kan ju bero på det isf.
// Sofia
Okej. Testar att flytta den till något stället där den inte ramlar omkull.
Jag har mina vattenflaskor hängde då blir de atomatisk raka. Men jag har ibland lyckas skruva på locket fel o då droppar flaskorna. Så även det kan du testa. Sen rengör jag ofta pipen, då enkelt diskmedel o tops, när vi bode på landet vart vattenflaskorna alltid fula och man fick ta avkalkningsmedel för att hålla pipen+kulan rena fårn kalk. Så testa att diska även pipen kanske sitter skräp där i? Sen är det bra att ha reserv flaska med så köp 2 flaskor :)
Det visste jag inte. Har sett att det ser lite vitt ut längst ner där tungan hamnar när han dricker. Blir en ny på måndag.
Man kan även testa att blåsa i själva pipen, ifall det hamnat nåt litet skräp där.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_