Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2681 ggr
[YlvaP]
0

Vattenflaskan läcker

Vad skall jag göra med vattenflaskan som läcker? Spånet blir ju blött och det kan ju inte vara så trevligt för min lille vän att gå där.

Roxie
0

Köp en ny. De är ju inte direkt dyra :P

// Sofia

[YlvaP]
0

Trist för det är inte den första. Den läckte inte till en början men jag får väl pallra mig till stan nästa vecka. Tungan ute

Roxie
0

Ajdå, men lutar den nåt? För jag har några som måste sitta helt rakt, annars börjar de droppa.

// Sofia

[YlvaP]
0

Jo den brukar hamna på sniskan emellanåt.

Roxie
1

Kan ju bero på det isf.

// Sofia

[YlvaP]
0

Okej. Testar att flytta den till något stället där den inte ramlar omkull.

[Forest]
0

Jag har mina vattenflaskor hängde då blir de atomatisk raka. Men jag har ibland lyckas skruva på locket fel o då droppar flaskorna. Så även det kan du testa. Sen rengör jag ofta pipen, då enkelt diskmedel o tops, när vi bode på landet vart vattenflaskorna alltid fula och man fick ta avkalkningsmedel för att hålla pipen+kulan rena fårn kalk. Så testa att diska även pipen kanske sitter skräp där i? Sen är det bra att ha reserv flaska med så köp 2 flaskor :)

[YlvaP]
0

Det visste jag inte. Har sett att det ser lite vitt ut längst ner där tungan hamnar när han dricker. Blir en ny på måndag.

Odette
0

Man kan även testa att blåsa i själva pipen, ifall det hamnat nåt litet skräp där.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_