Vad är detta för färg?
Dotterns ena hamster är 2 färgad. Och jag vet inte vad man kallar hennes färg för. Jag är fd hästtjej o skulle hon varit häst skulle jag sagt "isabellskäck" men hennes gula färg syns inte så bra. Tagit lite kort på henne Ni får gärna säga vad ni ni vet lr tror om hennes färg
OBS lite kass bild, men den bästa av dom jag tog dåligt bateri i kamran! DS
Det vita runt magen och ryggen visar att hon är bandad, men vilken färg hon är har jag ingen aning om
Men bandad är hon iallafall
Lite för ljus för att vara creme, så jag skulle säga offwhite bandad.
Få se vad resterande säger. 
Färgerna kan ju se lite olika ut beroende på skärm ibland nämligen.
offwhite brunörad bandad skulle jag vilja säga då öronen är för ljusa för en vanlig offwhite.
Tycker hon ser för gul ut för att vara offwhite..
// Sofia

Hon ser ljusgul ut på min skärm också.
Inte på min. Hon ser äggskals vit ut här.
Det gäller att man ser henne i bra ljus för annars ser hon nästan vit ut
Lite klurig färg?

På min skärm (säger jag för att gardera mig) så ser hon exakt ut som en créme-gul hamster jag såg på en zoo-affär. Fast bandad också då.
Off-white ser hon inte det minsta lik ut hos mig.
9 hon är köpt från en zoobutik från början vi fick överta henne så hon är ompleceringshamster, fd ägaren tröttna tror jag men de sa de inte tålde henne. Ovanligt sur hamster ibland men vi hanterar henne o hon har vant sig lite bättre nu.
Jag drar till med caramel bandad
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Det var knepigt, vore bäst att få se henne på riktigt, creme eller caramel är hon inte. Bandad som sagt helt klart. På andra bilden ser hon ut att ha antydan till hätta och kindteckning tycker jag.
Jag skulle nog gissa på creme/gul jag med, har haft en kull med en massa creme/gula och de fanns i alla möjliga nyanser men hon skulle även kunna vara offwhite eller offwhite/gul
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#12 Jag tyckte med att man kan ana kind och hätta…men på bild 1 är dom ju inte där.
Håller med om att det bästa är att se henne irl.
#13 Nej det är just det..på bild 1 skulle jag nog säga offwhite bandad, har haft en hona som jag trodde var creme roan men vid parning visade sig att hon var offwhite roan (inget gult inblandat)
hon såg också "gul" ut mot det vita.
På bild två ser öronen fläckiga ut, även bakdelen är vitfläckig. Kanske en bandad och dålig ds? Jag håller nog med om att hon ser ut att vara crème-gul.
// Sofia
De blir ofta så om de är homozygota bandade prickiga på baken alltså, några av mina bebbar ser även ut så i min nuvarande kull och ingen ds där :) om de är ds brukar de även oftast ha bläs. Bandade har också ofta fläckiga öron.
På min skärm ser hon gul ut, tycker mig också se lite hätta och kindteckningar. Kanske en dåligt gulfärgad?
Kul att ni har lite problem med färgen som är på korten är den hon bär, de andra korten jag tog vart mörka o ger "fel" färg. När vi såg henne första gången var det i våran hall där det är dålig belysning jag trode hon var vit då men så när man kolla in henne ordentligt dagen efter så såg jag att hon var inte vit utan lite gul oxå.
Oerhört fin är hon iaf! Grymt härlig färg, sådär lite mystisk men ändå harmoniskt vacker 
#16 Intressant det där du nämner om homozygot bandad, att de kan bli små "prickiga". Har inte tänkt på det nämnvärt så lärde mig något nytt där 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag kan ta kort imorgon igen på henne då det är dagsljus eftersom jag tycker dagsljus ger hennes sanna färg.
Får se om hon ställer upp o bli lite fotad då, himmla snabb hamster som har mycket spring i benen.
Hon är fin, men kan bitas ibland när hon är lite sur.
#20 Det låter bra! Lättare att färgbestämma om det finns många bilder att jämföra med. Dataskärmar har en tendens att ge olika intryck så :P
Trist att hon bits ibland, men fint av er att kämpa på med henne å försöka få henne trygg 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Vad glad jag blev när jag ser att fler än jag gissade créme-gul. Då kanske jag inte behöver skaffa ny dator iallafall.
#22 Tyckte det jag med,fast jag inte skrev det så vi har nog lika bra*host*skärmar
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
22, visa mig gärna en creme-gul hamster jag har ju levande bevis jag kan säga om hon är mörkare lr ljusare gul färg då.
21, Det gäller att göra handnedstickande smart godis o lungt men ser hennes sämmre dagar ganska tydligt eftersom hon springer i 100knyck o ska bita handen. Vi gör rätt att hon får godis o lukta först innan man handterar henne. Och dottern är en lugn tjej så ingen som stör henne i onödan heller.
Så snart kanske hon lär sig att vi är snälla o vill bara väl. Tar kort imogon iaf
#24 Creme/gula kan vara i olika nyanser (precis som alla färger) så det går inte att visa en creme/gul för att jämföra med.
Gör ett litet tillägg angånde creme/gul. Det finns tre sätt att få reda på om det är en creme/gul man har.
1 Är att se redan på när de är små, creme/gula får mörka öron mycket fortare än creme s.ö. Man kan se en mörk kant på öronen redan när ungen är några dagar gammal.
2 En till synes enfärgad creme kan med tiden börja få svag tipping och eller få antydan till hätta och kindteckningar
3 Genom parning