Kolla på färgerna...
Hoppas det är ok att jag smyger in en till bild på dina tre pojkar. Dina bilder har nämligen alldeles för låg kontrast i min dator, så jag tänkte att de kanske finns fler som ser bilderna på samma sätt som jag, dvs. lite svagt vita i färgen.
Denna bild stämmer bättre in med verkligheten på min dator (jag har utgått ifrån underlaget då jag inte har ngn aning vilken färg det är på bebisarna)
Super söta ungar i alla fall
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#8 Bilden du satte in stämmer inte alls med hur jag ser dom i verkligheten. Mina bilder visar på min dator hur dom ser ut irl.
#9 Det var bara de jag ville framhäva lite, tyvärr himla svårt detta med data skärmar. Ev. kan jag ha liiiite mkt kontrast på min men ytterst lite, medan dina ser ut, hmmm… Hur ska jag förklara, ja de ser för vita ut helt enkelt. Men i din dator ser det normalt ut.
--------------
#10 Ungarna är färgade som små recessiva husky men dom har färg i ansiktet till skillnad från huskys. Jag har fått veta av en uppfödare i UK att mina ungar är creme. Den färgen finns inte i Sverige…inte förrän nu i alla fall.
Slutsatsen:
Dom är identiska med hennes ungar som hon fött upp, då en creme kull.
Dom har nu bruna ögon som dom får när dom är i denna ålder.
Öronen och färgen stämmer överens med hur hennes creme ser ut.
P.s Färgen är recessiv och har uppkommit den vägen och genom mina zoo köpta robbar.
Skoj att du fått en ovanligare färg på de små liven, grattis
Extra skoj att se bilderna i andra tråden där du håller dem i handen, man verkligen ser hur "vana" de är vid hantering, såg senast förra veckan när de försökte fånga robbar på zoo, ingen rolig syn.
--------------
#12 Ja är det så att hon nu har rätt (är övertygad om då hon är känd uppfödare) så kommer jag para ut med agouti för att senare para tillbaka för och lära mig om färgen och få fram flera creme. Den är ju klart recessiv då ingen av mamman och pappan är creme.
Att hantera sina robbar kräver lite skicklighet när dom är så här små och en mjuk hand. Dom är såklart springiga, men får inte panik i handen.
Härligt, skönt att få reda på vad de är så man slipper slita sitt hår. Alltid bra att ha något att jämföra med å nån att bolla ideér med ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#14 Ja, jag hittade henne via google. Och tur att det är någon som även hållt på med sån färg så man inte tar i tomma luften.
Det här är jättekul att få följa nu och jag hoppas i framtiden på små creme efter Baby Lace=) Kul att vara en av dom första i Sverige med en ny färg. Grattis syrran är glad för din skull. Kram
Ja päls samt pigment är mycket ljusare 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#23 Precis. Svårt att undgå att dom är så pass ljusa. Önskar att jag hade en robbe expert i närheten som kunde kolla på dom.
Ja men tycker man ser klar skillnad på korten, visst skall du spara en ljusing? Då kommer du ju se hur h*n utvecklas färgmässigt. Även om de nu skulle vara "dåliga" agouti så borde de ha mörkt pigment.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#25 Ja, dåliga agoutis vore konstigt eftersom båda föräldrar är agouti och eftersom även öron och eyeliner är ljusa. Så mycket kan dom bara inte blekas ner.
Jag har sparat en hona som i sin tur ska paras med en hane efter creme hanen jag köpte. Så får ju även tiden utvisa hur hon utvecklas. Hon är cremig på huvud och rumpa och jag hoppas hela hon blir cremig.