Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 2577 ggr
Nusse123
0

Beter sig annorlunda

Min lilla Ellie (hon är nu 5 mån) har nu, för några dagar sen, börjat bete sig annorlunda. Mer agressivt.

Förr var hon jättego och urmysig, lugn och kelig. Nu rusar hon fram och bits så fort jag råkar kraffsa i spånet eller häller i ny mat. Det är inget "Åh, kan det här vara mat?-naffsning" utan snarare "Ahhh, gå till attack-bett". Men så fort hon kommer upp ur buren blir hon samma gammla lugna Ellie Obestämd

Detta oroar mig då jag har planerat att ta en kull på henne i början av november. Vad kan det bero på? Och vad ska jag göra åt det?

Tack på förhand!

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Tinwe
0

Hon kanske har ont någonstans? Eller så kanske hon är sjuk? :/
Jag skulle inte tagit en kull på en hona som betedde sig så.. Om det är fel på hennes hälsa ska man ju inte ta en kull.. :/

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Shjimm
0

låter som att hon försvarar sitt revir bara? om det bara är i buren hon beter sig.

Nusse123
0

#1 Hm, jag ska kolla om hon kanske har ont någonstans…

Nä, precis, jag vill ju inte ta kull på en hona som inte mår bra men det är ju det att hon har mått så bra innan…Jag hoppas att det bara är något tillfälligt :/

Mvh Maja

Nusse123
0

#2 Kanske det. Men konstigt att hon börjat med det helt plötsligt i sånna fall…

Mvh Maja

Shjimm
0

kanske att hon blev "vuxen" och fick ett behov av att skydda hemmet som bebishamstrar inte har? tänker mest på det du säger att hon beter sig som vanligt utanför buren.

Odette
0

Nu vet jag ju inte hur min vv hane var som ung iom att jag tog honom som vuxen, så jag törs inte säga om/när sånt beteende brukar kunna visa sig. Hör med folk på shf's forum, det finns ju många erfarna uppfödare där som kanske kan komma med mer info om det.. Yrmelur är som sagt hur elak som helst i buren, men klättrar gärna upp i sandbads- skålen så man får upp honom ur buren. Då blir han from som ett lamm Oskyldig

Har haft detta uppe på diskussion på shf's forum förut.. länken hittar du här, om du vill ta en titt. Vill du så kan du ju fråga i den tråden iom att det hör ihop med det jag undrar lite över Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_