Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2588 ggr
hanzyy
0

Korthår eller långhår?:)

Vad tycker ni att är bäst korthår eller långhår?Glad

Englatassens
0

Förr avlade jag enbart på långhår å lyckades väl få fram ngra individer med toppen päls….Glad… nu har jag enbart korthåriga för jag tycker d e mycket vackrare med en bra korthår än en halvtaskig långhår… men som sagt så e d en smaksak!!Glad

Carjos
0

Korthår!! Helt klart snyggast Glad Färgerna gör sig mycket bättre på dem också.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Odette
0

Både och, alla hampisar e fina Flört

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

MaaariaS
0

Tycker både och… beror helt på hur just den hamstern ser ut och hur bra päls den har.. finns ju bra och dåliga av båda sorterna.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Roxie
0

Jag föredrar långhår! Gillar fluffiga pälsbollar Kyss
Korthår kan ju självklart vara mysigt det också! Skrattande

// Sofia

Ellenfyrkant
0

Jag gillar de båda varianterna men föredrar långhåriga. De är ju så gosiga i pälsen. ^^

Mvh Ellenfyrkant

Be-Bopz
0

Jag gillar långhår mest, men visst finns det vackra korthår och en del färger är mycket finare på just kh, men även där finns det dåliga khpälsar, så det är är nog inte enkelt att avla med nån av dem om man ska tänka just pälsmässigt.Obestämd

Zvintos
0

Jag gillar både och även om jag nog är lite mer "svag" för korthår. Glad

Tinwe
0

Jag tycker båda varianterna kan vara fina, men har själv fastnat för långhår :) Däremot min svarta hane som är korthår är inte fy skäms :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Amun-Ra
0

Gillar båda! Bäst tycker jag om rent LH och rent KH. DVS de som inte är mixade med korthår och långhår. Orsaken till dettä är att de som inte är mixade har bättre päls kvalitet. En gång mixad är inte hela världen men fler gånger mixade försämrar Långhåriga hamstrars pälskvalitet. Lika så med kh! Skrattande Så jag kör med rent LH och KH. Vilket i dagens läge tyvärr tycks vara ganska svårt att hitta. Speciellt när det gäller rent KH.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

hanzyy
0

tack så mycket för hjälpen allihop jag har haft det så svårt att välja men tror att jag vill ha en långhår dom värkar så gosigaGlad