Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2547 ggr
Johannana
0

Nyfiken

Hejsan :) . Jag har inte hamster (2 marsvin) men jag har hört att hamstrar bits och att det inte tyr sig till människor. Stämmer det?

Zvintos
0

Det stämmer inte för fem öre. Glad
Visst finns det individer som kanske bits och inte blir tama, men det finns inom alla djursorter.

Skulle alla hamstrar bitas och vara otama/osociala, skulle det inte vara ett såpass populärt husdjur som det faktiskt är.

Odette
0

Precis som #1 säger, det är ju bland det vanligaste husdjuren och väldigt populärt hos både barn och vuxna. Som vilken art som helst så bits de inte utan anledning, då ska det vara en hamster som aldrig blivit hanterad och vill försvara sig. Men även sånt kan ju i viss mån tränas bort.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Deleted Account]
0

Min hamster bits hela tiden xD när hon va liten bet hon på allting, typ "smakade" och det sitter fortfarande i. Har ett rum utan eletricitet, men taklampa som hon brukar få springa runt i medan man fixar i buren. Då kan hon naffsa en på fötterna eller bita en på fingrarna. Aldrig hårt och väser inte, massa handtam :) vissa bits, vissa bits inte.

dragonstar
0

MIn hamster är totalt ointreserad i mat och enda gången hon bitis var en gång då hon nafsade på min stortånagel vilket inte kändes alls. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

TildaH
0

En hamster som bits jämt o ständigt är inte en "korrekt" hamster enligt mig.

Enda gången en hamster får använda tänderna är om den blir verkligt skrämt eller skadad. Inte att de biter bara för att bita.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus