Dvärghamstrar
Har tänkt på att köpa Dvärghamster men vilka dvärghamstar går ihop flera? Skulle vilja ha 2 st då och vilka blir lättast tama? Och är det något man bör tänka på med mat och annat som guldhamster kan ha fast inte dvärghamster? eller tvärsom
Campbells, vintervit och roborovski ska bo 2 eller flera ihop.
Jag vet inte på campbells, men vintervita blir tama fort, roborovski är inget för dig om du vill ha en sällskapshamster.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Okej då får det nog bli 2st vintervita :)
Du är välkommen till vår sajt www.dvarghamster.ifokus.se om du har fler frågor^^
Det beror lite på vad du vill ha ut av djuren, om du vill ha tama hamstrar som gillar att umgås, är nyfikna och sociala så kan jag varmt rekommendera ett par Vintervita 
Även roborovskis är ju mysiga, å super söta. De blir tama de också även om de kanske är mer fart på dem, aldrig haft robbar själv men dom verkar ganska underhållande att sitta å titta på 
Campbells har jag heller ingen erfarenhet av men dom verkar ganska lika vintervita på många sätt, å så finns det ju en del roliga färger att välja mellan..
Du får kolla runt här på sajten och se om du hittar lite Artiklar som kan vara av intresse. Alltid lättare att välja rätt art om man läser på ordentligt så man vet vad man ger sig in på xD
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#4 Ja exakt, jag vill ju helst ha hamstrar som är roliga att titta på i buren och även gulliga, mysiga och sociala att umgås med :)
#5 Då passar nog Rysk Vintervit bäst :)