avla
Hej!
Jag har en kompis som försöker para sina hamstrar, men han vill inte. Är detta vanligt? Han försöker ibland, men han ger upp lika snabbt. Han småjuckar på henne i typ 1 sekund sen lägger han av.. Dom har bott ihop i 1 vecka, men hon är fortfarande inte dräktig. Det han gör mest är att tvätta hennes öron.. Är detta vanligt, och hur ska hon göra?
Sen undrar jag hur länge dvärghamstrar är dräktiga?
Tacksam för svar!
Vad är det för typ av dvärghamster? Finns ju olika arter, men här har du en artikel på avel på vintervit iaf; Att avla på vintervit dvärghamster
En annan artikel hittar du här
Hur gamla är hamstrarna?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Dom är rysk vintervit!
Hon är 4 mnd och han är typ 6 :)
Se till att hon läser på ordentligt innan hon sätter ihop dem. Det är mitt råd!
Vet man inte hur länge de är dräktiga osv så kanske man ska lära sig mer om skötsel och ungarnas uppväxt innan man sätter ihop dem. Onödigt om något skulle gå fel.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
jag har sagt samma sak, men hon vill inte lyssna - finns tyvärr inte något jag kan göra :(
#4 vadå? Hon vill inte läsa på?
Ja då äre väl bara att hoppas det går "bra" ändå.. men det är ju lågt om man inte ens har intresset att kolla upp basic fakta innan man sätter en massa ungar till världen.
Bara för att man har en av varje kön så behöver de inte betyda att de är lämpade till avel.
Men men.
_
#5 Jag har gett henne tipset att gå in hit och ställa frågor/läsa på, men hon gör det inte.
Hon frågar mig hela tiden, och jag är bara insatt i råttor, har haft en hamsterkull innan, men det var för att jag köpte två honor från djuraffär som visade sig vara en hona och en hane.. Dock visste jag inget om hamstrar då heller.. ;/
#6 Ja men det hjälper ju inte så mycket att vi ger dig råd om hon ändå inte tänker lyssna? eller är det bara det att hon inte orkar ta reda på något själv utan bara vill ha all info fort och "lättsamt" från dig?
Kvittar ju eg. vad man säger då 
_
#7 Hon vill höra det från mig, vill inte ta reda på saker själv :(