Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 6413 ggr
PawsOnPaws
0

Droppande vattenflaska

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flaskan jag andvänder till min hamster droppar jättemycket så fort jag sätter dit den i buren,och det fortsätter i typ 20 minuter, så det blir värsta pölen där flaskan är.. Det är jobbigt med tanke på att matskålen står ganska nära och hon gräver lite för att få tag på solrosfröna, och när maten hamnar i vattnet så blir det helt.. geggigt Obestämd

Vad har ni för vattenflaskor och droppar dem? Ska nog köpa en ny om det bara är min. Bifogar en liten bild. (Och det gick inte att rotera)

UlrikaD
0

Fyller du den helt? Jag har enbart sådana flaskor och mina droppar inte. Så funkar den inte så kasta den och köp en ny istället.

Odette
1

Testa att skruva isär den och blås ordentligt i pipen! Ibland kan det fastna skräp och liknande, som gör att den läcker.

Annars får du nog köpa en ny :/

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Cavalli]
0

Dom rinner olika mycket beroende på vilken vinkel den hänger i. Om mina hänger med "kroppen" för nära gallret så droppar den, och släpper man efter så att den lutar lite mer bakåt/utåt så droppar det mindre. Du får prova dig fram :)

Be-Bopz
0

Dels kan det vara som Ulrika säger, att du behöver fylla flaskan helt, eller så är det så enkelt att det kan var ett pyttelitet hål upptill på flaskan, jag skulle köpa ny.

Ellenfyrkant
0

Jag har två såna flaskor varav en betedde sig mycket märkligt en gång. Jag fyllde den som vanligt och satte in i buren på eftermiddagen/ kvällen när jag vaknade nästa morgon var det helt blött där flaskan satt och en bra bit runt omkring. Stackars hamstern var också blöt där hon sov i sitt hörn. Och jag minns inte att jag gjorde något speciellt med den, kan ha tömt och fyllt igen men den har aldrig krånglat igen.

Mvh Ellenfyrkant

Be-Bopz
0

Man ska ju kolla igenom sina flaskor varje vecka för att vara säker på att den funkar som den ska och att hamstern kommer åt sitt vatten.

PawsOnPaws
0

#1 Jag brukar fylla till 100 ml strecket ungefär (Den är en 150 ml flaska).

#2&3 Tack jag kan prova ^^

amandapi
0

En del såna falskor måste man fylla HELT, de sa de på djuraffären också (inte för att de brukar säga så mycket kloka saker, men det stämde här hemma iaf), annars läcker dom. Så testa det! Glad

MartaEvelina
0

En precis likadan har jag men min droppar inte!

TildaH
0

Det står på flaskan att den ska fyllas helt o skakas, om jag inte minns helt tokigt förstås. Läs o se efterFlört

Jag har i alla fall 2 sådana o de fungerar perfekt

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[CeKa]
0

Kanske är någon tätningsring som är trasig? Jag hade TOKproblem med vattenflaskorna från Ferplast. Sippy tror jag att de heter. De höll på precis som du beskrev så dem slängde jag ut. Nu har jag en mindre modell av den du visar på bilden och den fungerar bra.

spiritedaway
0

#10 Du minns fint! haha.

TildaH
0

#12 Piiinsamt, vilka grejer man lär sigOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Anfa
0

Jag har flaskor från habitrail som det även följer med en slags hållare på, det funkar super ;D

SweetCheeks
0

#13 Fast så pinsamt är det ju inte, sånt kan man veta om man bara tänker lite logiskt. Glad

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Candela
0

Har också en sån flaska (dock modell större), och den droppar om den inte är helt full.

Novis10
0

Har också en sån flaska och den droppar också har även en annan som också droppar:(

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

91Marran
0

de flesta flaskor måste man fylla helt för att det bildas vaccum (stavning?). när det bildas åker luften ut och tar med sig vatten.

ligger inte kulan rätt i pipen så täter den inte som den ska.

fågel, vattenautomat har funkat bäst för mig förutsatt att det finns galler att fästa dem i. de bör hellst vara dem med stort "fat" de som är smala nertill förväxlas lätt med en flaska och hamstern gnager så att dem läcker. dessa vattenautomater behöver man inte fylla fullt.

Mvh
Mig