Varför får han ryck?
HejHej!
Min guldhamster på 7 månader får typ som "ryck" ibland eller vad man ska säga.
Han har fått det två gånger, och det är OMÖJLIGT att hålla i honom då!
Igår fick han ett sånt ryck, jag höll upp honom så att min lillebror kunde klappa honom, så när han skulle klappa så försökte han bita honom, och sprattlade ur mit grepp, (som tur var så satt jag i soffan och det 20 cm från golvet ) så sprang han ner för mitt ben och när jag skulle ta upp honom bet han och "sprkades" och sånt, så kröp han in under soffan och så fick jag inte tag på honom, men sen så kom han vid väggen krypandes så kunde jag fånga upp honom i tofflan, sen var han som vanlig igen.
Men han är välden mysigade och lugnaste hamster! Han är aldrig rädd och älskar att bli klappad o ligga i famnen o mysa.
Varför får han som ryck ibland??
Hoppas ni förstår vad jag menar, måste verkligen få svar på det här.
Never say never!
Jag tycker det låter som om han blir skrämd och försöker fly och försvara sig.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Ja det låter ju som att han bara får tvär panik av någon anledning, frågan är bara varför.. Har det hänt nåt just innan han blivit sådär? Något han skulle kunnat blivit rädd för?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Kan han ha ont någonstans? Håller du fast honom hårt?
Låterju som att han blir jätterädd, alternativt att han har ont.
// Sofia
Ja eller att lillebror kanske precis klappat annat djurslag?
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
#2 Nej det hadde inte hänt nått inann, han hade bara legat och myst i knät…
3# Jag tänkte oxå att han hade ont nånstans, men jag tror inte att han hade, det, jag höll han som jag alltid gör, och det har aldrig varit nått probelm..
4# Nej vi har bara lille Hugo, så det kan inte vara nått annat djur..
Tycker det är läskigt att han håller på sådär, är alltid lika rädd att mista honom varje gång, även fast det bara har hänt två gånger, så är ändå två gånger för mycket… :(
Never say never!
Tycker precis som de andra att det verkar som att han blir rädd. Det låter ju som att han försöker fly… :/
Inga höga ljud eller liknande precis innan? Kanske att din bror liksom kom på ett sätt som han tyckte var hotfullt? Har du alltid hållt honom på samma sätt när det händer, eller är det olika situationer varje gång?
#6 Jo han kanske blev rädd… Hoppas att det inte är nått iaf!
Nej det var som vanligt, jag han kanske kom lite hotfullt, men jag uppfattade inte som om det var det, men han kanske tyckte de..
Första gången låg han i famnen,så skulle jag rätta till han, det såg ut som om han inte låg så skönt, så ryckte han till o blev som jag beskrivde.. Jättekonstigt!
Men, hoppas att det inte händer igen! När jag skulle ta upp honom förrut fick jag upp honom som vanligt, och han var ungefär som han brukar vara, bara att han inte ville ligga o kela..
Tack för era svar! :D
Never say never!