Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3548 ggr
Candela
0

Transport vintertid?

Känns som att det är mest fokus på att hamstern kan bli för varm vid transport med bil/buss, men hur är det på vintern? Finns det risk att hamstern kan bli för kall, och hur mycket värmer pälsen egentligen?

Jag tänker dels på att man brukar ha det lite svalare i bilen (eftersom man sitter med jackor på) på vintern, och dels ifall man behöver stå och vänta på bussen 10-20 minuter.

Hur gör man om det då är minusgrader? Kan man isolera en tranportbur på nått smart sätt? Eller kan man lägga in nått varmt och gosigt bomaterial? En gammal fårskinnstoffel som hamstern kan ligga och sova i t.ex.?

TildaH
0

Skulle aldrig ta ut en hamster i minusgrader så jag vet inte… Men kanske kan man ha buren inne i en väska t ex?

Hämtade min i februari men då hade vi full värme i bilen.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Candela
0

Nej, så klart undviker man det om man kan. Risken finns dock att jag måste ta med min kommande hamster på bussen när jag åker hem till mina föräldrar över jul, därför funderar jag lite nu i förväg :)

Charlie2006
0

Ja det finns risk att hamstern blir för kall på vintern, då den inte är van vid sån kyla.

Man kan värma vatten och hälla i en/två flaska/or och ha brevid buren, ha handdukar virade runt (men inte så mkt så dom inte får luft :P), lägga i ex en hanske i buren/transportburen så hamstern kan krypa in där och få värme.

Jag brukar även ha en väska (har öppet väskan lite så den får luft) så att det inte blåser på hamstern sen isolerar ju en väska lite också. Brukar dock inte transportera hamstern på vintern, bara om den ska till vetrinären eller om jag köpt en hamster.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Carjos
0

Jag har haft transportburarna i en "väska" och i botten lagt tidningar, även lagt handuk eller filt uppepå. Det har fungerat bra till och från utställningar vintertid, har då åkt bil.

Viktigt är att det inte drar på hamstern.

/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

http://kolarangen.weebly.com

Englatassens
0

Stoppa petboxen innanför jackan helt enkelt, så får han/hon din värme!! Glad