Noooooooooooo
Ahh har bara suttit och gråtit just nu, Mrbean har en hård kula (lika stor som en ärta) mellan hakan och kinden. Livrädd för att det är en tumör 
Har för tillfället bara 159 kr på kontot och lönen kommer inte förens på fre… AHH!
Har ni nå tips på hur jag kan se om det är t.ex bara en varböld och om hur tumörer brukar se ut/vara.
// Pabblo
Han har ingenting i kindpåsen då?
Hur känns knölen? Har han ont när du klämmer/känner på den?
Är det en tumör så brukar de oftast inte reagera när man känner på den, och tumörer är för det mesta hårda och jämna. Är det en varböld eller liknande så gör den oftast väldigt ont, och de brukar man oftast kunna känna på om det är vätska i.
// Sofia
#1 Nej.. sitter för långt ner plus att jag klämde och så och det satt fast på samma ställe. Hård och jämn var just vad den var:S
Om den gör ont, jadu ingen aning, ska kolla lite mer sedan. han har börjat sova väldigt mkt med, fast de kan ju ha att göra med att han börjar bli gammal.
Vill inte bli av med honom än
// Pabblo
Kan mycket väl vara så att knölen tar energi av honom så han blir desto slöare, cencerknölar/tumörer drar ju näring från värddjuret.. Men förhoppningsvis kan du ha kvar honom ett tag till. Så länge han inte besväras av den eller har ont vill säga.
Hoppas det går bra med honom, det är alltid jobbigt.. Men samtidigt så känns det ju oftast lite bättre bara man får kolla upp dem hos veterinär. Så man får liksom "svart på vitt" vad det kan vara- om det nu är cancer eller en böld :/
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jo jag kollar han så att han kan äta och sånt, lever han dock fortfarande till vi ska flytta och det verkar som att det är en tumör så tar jag bort honom vare sig han har ont eller inte. Känns inte snällt att dra med en sjuk hamster genom halva sverige, min lilla skrutt 
// Pabblo
Den har blivit ännu större nu så jag antar att det är en tumör, han äter fortfarande iaf. Lilla skruthamster!
// Pabblo
En hona jag hade en gång fick precis som din hamster, jag åkte till veterinäre, beredd på det allra värsta, men glad var jag när jag åkte hem med en hamster och medicin, hon hade fått en infektion i kindpåsen och efter medcinering så blev hon helt frisk och levde länge efter det, så det behöver inte vara en tumör, veterinären jag hade tittade in ordentligt i munnen, gjorde verkligen en bra undersökning, men det är nog inte alla som gör det….
Jag själv var övertygad om att det var en tumör nämligen.
#6 Va bra att säger det, oftast tänker man ju det allra värsta! Men det är ännu en anledning till att se till så veterinärerna gör en ordentlig undersökning. Så man inte tar bort en hamster pga bristande kunskap/intresse av veterinär..
Måste ju ha varit huur skönt som helst när det bara var en infektion i kindpåsen 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
ska lägga upp en bild senare så får ni se hur det ser ut, men tycker det är för långt ner för att vara kindpåsen, men kanske om vi har tur, ska ringa vet så får vi åka dit på tis ivf (är bara här tis och tors)
// Pabblo
Men nog tycker jag det ser ut som det mycket väl skulle kunna vara en kindpåse…. Har du varit och kollat hamstern nu förresten ?
Jag har kollat i munnen på honom och öppningen och själva kindpåsen är ovanför "bulan". Fick ingen bra bild på det eftersom han vägra sitta still.
Har inte varit iväg ännu men ska ringa dem.
// Pabblo
Du måste ju i alla fall till veterinären och kolla upp saken. Det har ju gått över en vecka sen du upptäckte det. Så nu borde du väl ha hunnit få pengar så du kan ta lillen till veterinären.
#13 jo ringde nu precis. Tid på tors
// Pabblo

var det en tumör
#15 vet inte men som sagt tid på tors:)
// Pabblo
Min senaste hamster fick vid några månaders ålder en knöl på magen. Jag trodde han skulle bli sämre och dö så småningom, men det gjorde han inte. Han levde på till 2,5 års ålder och verkade inte påverkad alls av sin knöl.
Hur har det gått?
// Sofia
Gick till vet, och hon sa att det var en tumör och att eftersom han har blivit magrare och så, så var det nog bäst att låta honom få somna in.
// Pabblo
#19 Vad hemskt:( Beklagar<3
#19 Oh lilla vän…
Hur går det för dig då? 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Tack.
Jo nu är det bra, var väl mest ledsen när jag upptäckte knölen.
// Pabblo
#22 Ja.. klart.. Sen vänjer man sig vid tanken av att det kanske inte är så långt kvar.. :/
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Usch, det är alltid lika jobbigt :'(
Har själv en hane här hemma med en stor knöl i ena testikeln, den bara växer å växer. Blir nog att ta bort honom snart.. å han är inte ens året! 
_
#24 uvva vad tråkigt, Mrbean var ju ändå gammal och skulle dött naturligt inom några månader… vem av dem är det?
// Pabblo
#25 ja det känns ju ändå lite lättare om de börjat va till åren. Det är Calion, han är född i Mars så han blir snart 7 månader.. min lilla bebis 
_

Nej, gud, så sorgligt
tröstkramar till er båda <3
#26 :( han är ju tom mindre än Rosie ju! Usch, ge han en kram från oss
// Pabblo
#28 Ja de har ju nästan exakt samma ålder.. B- kullen föddes ju i slutet av Februari och C-kullen i början av mars. Men det känns ju inte rättvist alls, han borde fått va frisk tills han va iaf drygt 1 år!
Men men, bara att gilla läget :'/
_