Olika vikt
Jag har ju två dvärgkillar som bor tillsammans. De är knappt fem månader nu. Den ena av dem är mkt större än den andra, viktmässigt. Hans bror är nästan spinkig. Kan man göra något åt det? Känns nästan som att den tjocka äter upp brorsans mat…
He He.. Säker på att det är två hanar? 
Skämt åsido, hände nämligen mig. En av "hanarna" var jättetjock så jag trodde att det var han som tog all mat. Men det visade sig att det var en hona och att hon var dräktig.
Vet inte riktigt hur man gör. Men du borde ju kunna ta ut honom lite extra och mata honom vid sidan om? Eller ställa in två matskålar?
// Sofia
Om den andra tar maten så sprid ut maten ex genom som roxie säger i två matskålar/eller en större matskål, eller släng ut maten i spånet/underlaget.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Sen kan de ju ha lite olika ämnesomsättning också, den tjocka kanske bara har lättare att lägga på sig hihi 
Är det stor skillnad på dem?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#1 Haha, ja, jag är ganska säker, och hoppas verkligen att båda är hanar :P
Alla:
Alltså, grejen är ju att jag aldrig märkt att de bråkar om maten, de är sällan och äter samtidigt. Men jag ska testa två matskålar nu när de flyttar till en samla-låda och har bättre med plats. Försöker ge den smala lite extra solrosfrön när han är uppe, men det är så himla svårt att veta om det är han som får dem eller om han gömmer dem och sedan är det brorsan som äter upp dem…
Hrm, det skiljde 15 g mellan dem när jag vägde dem härom dagen. Smala väger 53g och tjocka väger 68g. Vet inte vad dvärghamstrar brukar väga riktigt, men tycker väl att båda borde ändra sig till mer mittemellan dessa vikter
Får helt enkelt testa lite.