Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1725 ggr
takykardi
0

skaffa hamster ?

Har alltid velat ha en hamster men fick inte ha någon för mamma när jag bodde hemma. Har nu bott i hemifrån flera år men det har ändå inte blivit av.

Vill nu ha massa tips och råd om hamstrar ! Vilken ras ni rekomenderar åt en nybörjar, burar, skötselråd och sånt. :) Vill helst bara ha en hamster och har fattat att vissa vill vara själva och vissa vill vara fler ?

EternalWinter
0

Om du bara vill ha en är guldhamster något för dig, supergoa djur Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Charlie2006
0

Guldhamster ska vara ensamma, kinesisk dvärghamster vill för det mesta vara själva, men campbells, vintervit och roborovski dvärghamstrar ska vara 2 och 2 eller flera. Glad

Om du letar igenom artiklar på forumet så hittar du nog det du söker. Om du har frågor som du inte har fått svar på sen så kan du skriva ner dom här, enklare så :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Odette
0

Oh, va roligt att du funderar på en liten hamster.. tycker definitivt du skall ta tag i saken å verkligen skaffa en nu ;P

Det finns lite olika artiklar här på sidan, men om du vill kan du ta en titt på min hemsida- under fliken "Hamsterfakta" finns det svar på det mesta kring skötsel, mat, burar och burinredningstips etc. Värt att ta en titt iaf Glad

Guldhamstern är den större hamsterarten, de lever ensamma. Dvärghamstrarna lever oftast helst i par eller flera, tex syskon av samma kön. Undantaget är väl som ovan nämnt; den kinesiska dvärghamstern.

Själv tycker jag att guldhamstrarna är helt underbara på alla sätt och vis. De är goa, framåt, lättskötta och snälla :) Men sen har jag ju även ett par vintervita här hemma (dvärghamstrar) och de är ju bara så charmiga! Så små, runda å söta att man bara vill knyckla ihop sig själv Skäms

Vad du än väljer för art så tror jag inte du kan välja "fel", läs på ordentligt innan så blir det lättare att se vad som kanske passar just Dig! Glad

(Länk till min hemsida hittar du här nedan;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

takykardi
0

Tack så mycket för alla svar ! :)
Och jag ska kika in på din hemsida nu, Odette. ^^

Odette
0

#4 hehe, gör så! Jag fick uppdatera och ändra kategorierna lite så det blev lättare att hitta.. Men jag hoppas du hittar lite svar iaf :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_