Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1342 ggr
amandapi
0

Åhnej.. en knöl :(

Var precis och skulle gosa med min ena hamster Lovisa när jag ser att pälsen ser lite konstig ut vid ena doftkörtlen (eller vad heter det?). Såg ut som att hon slickat jättemycket där, kanske tom dragit bort lite päls..

Men känner då på henne och upptäcker en knöl, gissar på en tumör. Är så ledsen nu, vill ju ha henne kvar för alltid Gråter

Ska ringa veterinären imorgon så får man se vad de säger..

Roxie
0

Kan ju kanske vara så att doftkörteln är infekterad?

// Sofia

Odette
0

#1 Tänkte precis samma sak.. man har ju hört talas om att det kan hända. Så man kanske får hoppas det är något sånt, det bör ju gå att få bukt med :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

amandapi
0

njee, det känns som en ärta under huden som går att flytta runt lite, så jag tror tyvärr inte det.

Men livet är såhär, för mig är det viktigast att hon får ett värdigt slut. Vill inte att hon ska lida och leva länge för att jag inte vill mista henne. Men man får väl se vad veterinären säger sen.. Gråter

Och det är sonens absoluta favvohamster, hans första alldeles egna som han döpte till Lovisa för att hans tjej på dagis hette det, hur ska han ta det?? Hur ska man förklara?

Roxie
0

Men att hon fått en liten tumör behöver inte betyda avlivning direkt. Jag har en hona här hemma med två tumörer lika stora som ärtor. En på tassen och en i armhålan.
Sålänge de inte stör så får det vara. Men börjar de växa, eller komma många fler så får man ändra om tankarna.
Men änsålänge tycker jag inte att ni ska dra några förhastade slutsatser. Om tumören inte växer mycket mer så kan nog hamstern leva ett långt liv.

// Sofia