Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1736 ggr
numnumnum
0

En vecka kvar står inte ut

om en vecka kommer min umbhona hem och det är så himla svårt att vänta, vad finns det som jag kan göra åt hamstern som fördriver tiden den sista veckanTungan ute

några tips om hur n stod ut (om ni köpte från uppföddare)

att vänta den absolut sista veckan

Annisch
0

Haha ja jag vet precis hur det känns.. Från att man ställde sig i kö, innan föräldrarna ens var parade.. Och sen när de föddes, att vänta å vänta *gaah*.

Men jag stod ut, och ja, det var ju värt väntan iaf! När du fått hem din flicka tror jag du också kommer tycka det.. ;) Man får hålla ut och titta på bilder tills dess. Glad

SweetCheeks
0

Jag är fortfarande på 2½ vecka… Var där igår och fotograferade lite och valde sötnos. Idag skall jag dit igen och fotografera lite mer så att jag överlever fram till att han är leveransklar. Flört

Du kan annars pyssla mycket med buren, tänka ut smarta lösningar och leksaker. Kanske bygga en hamsterblogg så att du kan berätta för världen om underverket när hon väl kommer.

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

numnumnum
0

Tack för alla tipsGlad jag har snart väntat i snart 3 månader på min lilla tjej.

har ändrat så mycket som jag kan i buren.  men är det nån som vet något roligt hamster hus eller mysig hamsterhörna som man kan bygga åt hamster med tex filt och kartong

Charlie2006
0

Hehe jo jag vet hur det är att bara vänta och vänta, känns som tiden går lånsamare. Men det är värt väntan ;).

#3 Om det inte är för högt i tak på buren, kan du göra hängmattor (mina brukar tycka om att sitta och spana i dom) Glad. Även kan du gå ut och plocka stenar och tjocka grenar och lägga i buren (om du inte redan gjort det då). Sen är det bara fantasin som sätter stop :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

SweetCheeks
0

#3 Filt vågar jag inte svära på att man kan använda, däremot håller jag på att "designa" ett hörnhus i trä. Det kanske går med kartong också om det är väldigt styv sådan. Skall försöka göra en ritning och lägga upp. Tänkte göra en arbetsbeskrivning på Dvärghamster då det från början är tänkt att vara till dvärgar men det borde ju gå att anpassa relativt lätt till guldar också. Glad

Tänk på att hålla dig till minimimåtten när du gör hus.

En skokartong med hål i taket och på sidorna tycker en av mina vintervita töser mycket om.

Lite tips!

Tilda

Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus

Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel

Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

numnumnum
0

det låter bra, kom på att jag ska ha träslöjd i skolan så något hemmagjort  hus kommer det bli.

TildaH
0

#1 Jasså, du var otålig, själv var jag inte särskilt berörd (fråga Odette om du inte tror mig)OskyldigOskyldigOskyldig

Haha, det är jätte svårt att vänta, man går o flyttar matskålen en millimeter åt höger, sedan passerar man igen o flyttar den en millimeter åt vänster.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

numnumnum
0

#7 jag ändrar på allt hela tiden nu men snart så 7 dagar kvar

Annisch
0

#7 Hahaha ja, allt måste ju vara perfekt innan snuttisen kommer hem! :') Snacka om längtan asså, jag höll på å bli tokig! :) Tror jag bombade henne med mail rätt ofta innan oxå.. *förlåt förlåt*. hehe. Skäms Flört

numnumnum
0

jag har skrivit 18 mail till min uppfödare och hon har svarat riktigt snabbt och med bra information

[Nalle-]
0

Usch, jag vet hur det känns!! Har dock inte behövt vänta på hamster än, men kanin däremot..
Men den stora dagen kommer ju faktiskt, vare sig man tror det eller ej! ;)

numnumnum
0

JA det känns inte direkt som om jag ska ha en hamster i burenFlört, men det kommer händaGlad

Sarah9
0

jag tyker att du ska titta på din hamster min mamma sa att man lär sig mycket dåGlad