Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3892 ggr
Charlie2006
0

Vad har hänt?

Vet inte vad som hänt med min gammel pojk :/ igår var han jätte pigg. När jag tog upp han idag rör han sig knapt, går som en sengångare om änns det, reagerar knapt och har ingen kraft i sina tassar. Nu sitter han bara i mitt knä och tittar ut vilket inte är normalt för han :(.

Undrar var det kan vara? en hjärnblödning?.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Odette
0

Låter ju inte alls bra, kanske är det något sånt..  Obestämd Men du får kanske boka en tid hos veterinären å se vad de säger. Ifall det är nåt allvarligt, han kanske är på sista refrängen.. med tanke på att det är så stor skillnad från dag till dag tänker jag..

Ibland går det så himla fort för dem att bli dåliga och "tackla av", (så det är ju bättre att vara snabb med att kolla upp det).

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

PawsOnPaws
0

Ajdå :(

Du borde ringa en veterinär, man vet aldrig hur snabbt det går för dom att bli riktigt sjuka, som Odette sa.

Charlie2006
0

Jo vetrinären ska jag ringa till (dock kommer jag inte in med han förens imon/tisdag Rynkar på näsan) men tänkte om jag inte kommer in till gbg (för kan inte ta med han till skolan) så blir det att åka till vetrinären vi har till katterna och han kan inte mycket om smådjur så därför behöver jag lite teorier/förslag vad ni tror det kan vara som jag kan framföra till vetten.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

SandraLoveKaniner
0

Snälla sej att det inte är gohst buster som är sjuk

Odette
0

Det är svårt att gissa sig till vad det kan vara, men tills du kommer till veterinären får du se till att han är varm och att han kan äta/dricka etc. Så får han i sig vätska iaf. Hoppas han blir bättre!

_

Charlie2006
0

#4 Nej det är inte Ghost, det är min gammel pojk Sam.

Min hemsida

//Frida

Royalz
0

Hjärnblödning låter det inte som. Min hamster fick det och tappade balansen och bara rullade runt när han försökte ta sig fram..

Amun-Ra
0

Njä hjärnblödning är det inte! Jag hade en hona som fick hjärnblödning och det kan jag lova var ingen vacker syn. Hon kunde inte använda bakdelen och huvudet var på sidan. Hon kunde inte stänga ögonlocken heller! Usch ja ingen vacker syn alls. Hon dog innom kort efter att hon fick hjärnblödningen.

Zvullo har varit lite trött och slö mer än vanligt för 4 dagar sedan då såg man defenitivt hans ålderstäcken! Men han har nu de två senaste dagarna varit sitt glada pigga jag. Misstänker att det kan vara hans åldrande hjärta som gör att Zvullo blir lite extra slö och trött ibland. Zvullo har också börjat bli gråhårig (ljusare med grå inslag i pälsen) så man ser tydligt att han är en gammal men älskad liten glad gubbe. Han är ju trotts allt 1½ år gammal. Men känner jag Zvullo rätt så ger han inte upp i första taget även om hans hjärta börjar bli gammal som självaste hamster. Han kommer nog att vara hos mig i 3 månader till skulle jag tro. Men över två år har jag svårt att tro att han blir.

Så jag skulle kunna tippa att det kan vara ett åldrande hjärta. Ganska vanligt ålderstäcken på gammla hamstrar när de blir gammla.

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Charlie2006
0

Han var piggare idag, lite trött och något svag i fosingarna fortfarande men tror jag kommer få ha kvar han ett tag till. Han kutade några varv på golvet förut och såg väldigt nöjd ut för att senare ligga i mitt knä och spana ut :). Nu håller jag tummarna att han håller sig pigg och kry ett tag till ellerfall.

Min hemsida

//Frida

Odette
0

#9 vi håller tummarna vi också! Glad

_

Roxie
0

Håller alla tummar och tassar här hemma :) Sam som är så charmig :)

// Sofia