djurens rätt?
Är någon medlem i djurens rätt? Vad tycker ni om det?
Jag har precis blivit medlem och ska börja betala varje månad 
Vad är det :O
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar
Jag är inte medlem men jag har funderat på det. Tycker det är bra att det finns dom som verkligen kämpar för djuren :)
Man kan välja hur mycket man vill betala, dock är det minsta 25 kr i månaden. Man får medlemstidning och en premie när man går med.
inte för att jag har något emot djurensvänner, tycker det är bra att dem finns, men var de inte dem som släppte ut pälsdjuren i skogen, typ minkar eller något?
Mvh
Mig

jag hade tänkt bli medlem också :)
#5, jag har för mig att det var djurrättsalliansen. De är lite som green peace har jag hört :o
#6 jo det kan stämma att det var dem.
Mvh
Mig
Var någon slags medlem förut, håller dock inte koll på de olika medlemskapen :S Men jag tror i alla fall att vi skickade in pengar för att fortsätta vara med, men de kommer typ inga tidningar :-/ Men anyway, tycker helt klart att det är en bra organisation :D
Det är ju skillnad på Djurens rätt och PETA (People for the Ethical Treatments of Animals). PETA är mer extrema och har andra åtgärder, som t.ex skrämsel&äckel-propaganda (sök bara på youtube). Dom är även emot husdjurshållning, och en av deras vanligare demonstrationer är just att släppa ut minkar & höns o.sv.
Djurens rätt däremot håller ju på med mer rumsrena saker, som att få underskrifter på protestlistor som skickas till politiker, försöka ändra lagar och öppna ögon. Dom stod i somras och delade ut vegetariska kokböcker i stan bland annat.
Såklart att det finns extremister inom båda grupperna, men PETA står för många aktioner som djurens rätt sen blir uthängda för i media.
Tycker att djurens rätt gör ett bra jobb :-)

Jag är medlem ! Fick tidningen för augusti idag och ska väl läsa den intressanta informationen om djurtester som fyller större delen av tidningen den här månaden. Fruktansvärt men bra att ha koll på.
Mvh Ellenfyrkant
Ja tidningen kommer väl ut 4 ggr/år om jag inte minns helt galet?

Nej, 1 gång i månaden.
Mvh Ellenfyrkant
Jag är inte med där, men däremot i Djurskyddet Sverige.
Jag är inte medlem i Djurens Rätt men i Djurskyddet.
Det jag har märkt som är den stora skillnaden mellan dessa är att Djurens rätt är emot att döda djur för att äta medan Djurskyddet är emot att döda djur på ett ohumant sätt.
Då jag äter kött så kändes det inte rätt att då vara med i Djurens Rätt.
Vad är era tankar kring detta? (och inte tjaffs om att jag är dum som äter kött). Vill bara ha en trevlig diskussion tack =D
Om jag hade klarat av att vara vegetarian så hade jag varit det. Men nu klarar jag inte det, så därför försöker jag i den mån det är möjligt, köpa djurprodukter från ställen där man vet att djuren har det bra.
Likaså gör jag det till mina djur, köper svenskt om det ät möjligt.
#15 Ja, precis. Man får göra det bästa av situationen kan man säga ;)
Jag gör likadant och sedan stödjer jag då Djurskyddet Sverige, Djurskyddet här i min stad och ska nu också blir medlem i Forska Utan Djurförsök.