Royalz Ghostbuster + Ice
nee va söta dom var på de där kortet
// Pabblo

Jisses vad fina. Har hur mycket släkt som helst hemma men vad fasen….en satin till går väl alltid.
Superfina är dem juuu! :D Blir nog måånga söta små snottror där! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#3 Ja, jag helt tokkär i ghost, han är så sjukt underbar!
(Förutom andra dagen han var här, och rymde. Letade som en idiot i hela lägenheten innan jag hittade honom sovandes i den stora torrfodersäcken)
// Sofia
Sicket söt kärlekspar
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#6 Ellerhur, supersöta :)
// Sofia
Vad kul! Hoppas det tar sig :)
Ice som är så vacker… oooh *dregla*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#9 Jaa, min lilla Is-fis!
Längtar efter bäbisaar!
// Sofia
Det kommer bli underbara bäbisar! :D
Spännande. ^^
Verkar inte vara nån brunst på Ice idag. Så förhoppningsvis är bullarna på gräddning :D
// Sofia

Sötingar
.
//Camilla
Åh va roligt, måste ju bli uursöta bebisar efter dessa två! 
#15 Ja det tror jag verkligen! Ska bli såå spännande! :D
// Sofia
Jahapp.. Ice har tydligen varit skendräktig eller nåt. För idag brunstar hon, ställer sig så fint.
Kollade henne noga efter 4 dagar, och likaså efter 8. Ingen brunst.
Lite surt, bebisarna skulle ju komma på torsdag. Är väl bara att göra ett nytt försök =/
// Sofia
#17 Aj då :/
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
#18 Något irriterande! :P Första gången jag är med om en parning som inte tar första gången.
// Sofia

Visst är det surt när de luras de små rackarna. Tror de går runt och låtsas bara för att de ska bli extra bortskämda under tiden.
Syrran Snow strejkar ju helt istället.
När ska du testa igen? Tror det kommer att bli superfina bebisar efter den kombinationen ju!
#20 Ja, inte konstigt hon gått upp lite i vikt så mycket mat hon har fått :P
Vi provar igen på torsdag. Då tar jag bilen och åker till Ghost på en liten kvällsdejt ;)
// Sofia

#21 Låter trevligt! Hoppas på bättre lycka den här gången då.
Synd att du ska åt "fel" håll, har två terrarium som behöver lift (och bärhjälp) hem till mig.
#22 Vart är dom nånstans då? :P
// Sofia

#23 På andra sidan tunneln vid Scandic Hotel.
#24 Som vanligt har jag noll koll på vart ställen ligger. Men skulle vi åka åt det hållet, så säger jag till :)
// Sofia

#25 Jag Pm:ar dig.
Nu har Ice och Ghost haft en andra dejt. Han hade lite mer erfarenhet denna gång ;)
Håll tummarna att parningen tog denna gång! :)
// Sofia

#27 Alla tassar hålles!
Jag håller alla tummarna och tassar här hemma
.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Håller tassar för fullt! :D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
jag håller med de andra, självklart håller jag tummarna jag också.. Ice är ju så fiiin ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ingen brunst på Ice igår. Men jag vet inte om jag vågar lita på det denna gång
Får hålla tummarna att hon inte luras igen! :P
// Sofia
Ingen brunst på Ice idag heller. Men som sagt. Litar inte på henne för 5öre. Så när bebisarna har kommit så kan jag koppla av :P
// Sofia

Då kan vi ju sitta här i varsitt hörn och titta skeptiskt på våra tjejer då.
Jag vill helt klart se lite mini-Ice-satinisar!!
#34 Jaa jag med! Har ju snart väntat ut tiden på två dräktigheter utan resultat. Börjar bli rastlöös! 
// Sofia

#35 Äsch, du kan låna några chillor utav mig, då kan du börja stirra på dem i 111 dagar. Blir det inget då kan du fortsätta en stund till. Har ju par som suttit i avel över ett år utan några bebisar. Jag har slutat stirra på dem om man säger så.
Då går det ganska mycket snabbare på hamster trots allt.
#36 Ska inte klaga mer då
111 dagar? Jisses!
// Sofia

#37 MINST 111 dagar!
#38 Yahoo! 
// Sofia
Ja, om Ice inte har några bebisar i magen nu så vette katten alltså! Hon är stoooor! 5 dagar kvar 
// Sofia
Oj då får vi hoppas hon inte luras igen :) Ska bli såå spännande å se bebisar här alltså, kommer såklart följa dessa 
#41 Ja det får vi verkligen hoppas! :D
// Sofia
Bebismage
, om hon inte lagt på sig så att säga.
//Frida
Nä inte denna gång hoppas jag! :P
// Sofia
4 dagar kvar. Ice är enorm och har gått upp 20g+. Bebisbulorna are HUGE!
// Sofia
aww så söta :)
Inga bebisar än?
.
//Frida
Näpp, inga bebisar ännu. Dom kommer väl snart hoppas jag!
// Sofia
Inga barn ännu!
// Sofia

Och nu ska jag sluta nattvaka med dig, sista hampisen ska nana kudden och så även jag tror jag.
Hoppar in i den här tråden så fort jag vaknar, och hoppas på trevlig uppdatering. Mamma, syster och bror skickar slängpussar till Ice!!
Ice är skitkonstig! Inget som hänt under natten, har kollat henne en gång i timmen. Känner att det inte är som det ska. Får nog ringa veterinren tror jag. Har kollat henne "där nere" och det ser nästan ut att vara stopp.
Nu är jag rädd!
// Sofia
Å nej
, hoppas inget är fel och att det sätter igång snart.
//Frida

oj då hur har det gått nu då
Sitter hos veterinären nu.. Asmycket folk här idag så jag vet inte hur länge jag får vänta :(
// Sofia

oj då
hör av dig när du vet nåt

Oj, nej! Hoppas det går bra! (Dom är supersöta båda två, förresten
)
Hör av när du vet något, ja.
Min älskade Ice är nu i hamsterhimlen.. 
Hon fick värkar inatt, men inget hände. Så vi åkte till veterinären, men det fanns inget som de direkt kunde göra. De trodde det var en bebis som satt på tvären och blockerade vägen. Kom bara massa vätska men inga bebisar.
Ice blev bara sämre och sämre..
Min älskade Ice! Det gör så ont i mig!!! 
// Sofia

#58 Näe, så sorgligt! Så ledsamt! Styrke kramar till er! <3
Nä
rip fina flickan, jätte sorgligt!.
//Frida
Nej men gud så tråkigt
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Nej det är inte roligt alls. Verkligen inte vad jag tänkt mig. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! 
// Sofia
#58 Fy vad tråkigt, lilla fina Ice, är så ledsen för er skull. 
*Kram*
Tilda
Värd på Dvärghamster i Fokus och medarbetare på Hemsidor i Fokus
Aka Lakritsugglan, lakritsugglan.eu, webbsidemakare/utvecklare/designer med F-skattsedel
Virka-amigurumi.se - Japanska ergonomiska virknålar

Nej, herregud! Det var inte vad jag ville läsa. Sitter och stortjuter så jag är helt blöt. Älskade, älskade Ice får inte vara borta.
En av de underbaraste bebisar som jag någonsin fött upp.
#64 Det är verkligen fruktansvärt! har så ont i magen så jag tror jag ska gå under jag också. Blev inte alls som jag väntat mig. Önskar verkligen att jag inte parat om henne 
// Sofia
#65 Nemen, inte kan du tänka så, de hade väl ingen kunnat veta att de skulle hända.
Tröstkramar från oss i norr
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

det var starkt av dig att prata om det
Nääe!! Gu va hemskt, det är så j*kla jobbigt.. var med om det förut med en av syrrans råttor å det är verkligen fruktansvärt. Du ska absolut inte klandra dig själv. Men förstår att det känns nådigt ruttet att hon inte klarade sig.. hellre att barnen av nån anleding inte klarar sig. Men mamman 
_
#68 Ja det är så surt! Blir så arg! Jag känner mig så egoistiskt.
Vettekatten om jag vågar ta två kullar på en och samma hona fler gånger framöver. Maj blev ju också helt konstig efter sista kullen, men henne kunde jag ju rädda iaf.
// Sofia
#69 Förstår precis hur du känner! Man börjar verkligen ifrågasätta allt när sånt här händer.. svårt att inte tänka "om jag bara inte.." Men samtidigt så hade det ju kunnat gå jätte bra. Å då hade man ju varit desto gladare, att även ha fått fler underbara barn efter henne..
Det enda man kan göra är väl att stanna upp lite, så man får distans. Sånt här kan ju hända vem som helst, finns ju aldrig några garantier.
Det är bara det att det är så svårt när man själv står där, å man verkligen fått svart på vitt att det gick åt skogen 
Bara så himla jobbigt att försöka hantera… men du gjorde iaf vad du kunde å det är väl det enda du kan trösta dig med nu. Å att du ändå fått ha henne, hon va ju så himla fin!!
Fyy.. jag lider verkligen med dig. Det är så surt så det finns inte ord 
_

neeeeeeeeeeeeeeeeeej jag finner inga ord mår så himla dåligt nu R.I.P ICE . som sagt det är inte ditt fel utan det kan helt enkelt bli fel ibland
Fy vad tråkigt att höra Roxie.. Jag är ledsen för din skull. Försök släpp skulden den gör bara sorgen svårare. Om du hade vetat skulle du inte ha agerat som du gjorde med parningen. Du tog henne till veterinären och gjorde det bästa för henne. Kramar i massor till dig//Annie
#72 Tack, det värmde! 
// Sofia

#74 Om du skärper till dig och läser hela tråden så läser du att honan är död. Och du är otroligt respektlös!!
Beklagar verkligen å jag vet hur d känns, har varit med om d härhemma med å d va hemskt…. 
Nej!!! Vad trist….=(
Massor av tröstekramar till er!
Tack så mycket! Ja det är fruktansvärt trist :(
// Sofia
Beklagar för prinsessan! Hon och hennes små bebisar har det nog jätte bra nu i himlen!
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

nämen oj va olyckligt! 
många trötskramar från mig och Velox..
Beklagar :(
Nej, vad hemskt! Lilla fina Ice! Vila i Frid<3