Yrmelur, en vintervit filur
gör en ny tråd då den gamla blev lite lång..
Här kommer lite nya bilder!
Yrmelur är verkligen hur charmig som helst, stoppar jag ner handen i buren så han får lukta på mig, så ignorerar han mig först.. sen biter han! Haha, så jäkla söt han är.. det är inga som helst problem att hantera honom för övrigt. Bara i buren han är lite revirhävdande 
Han är så himla charmig alltså.. å fiiin! *älskar färgen*
Bilden nedan; Får han bara komma en bit över burkanten så är det inga problem att ta ut honom, så, nu vet jag det i alla fall! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Om man propsar på att ha handen i buren kan man se ut såhär efteråt hihi.. jag som alltid varit så rädd för dvärgar å trott att de bara bits.. nu är jag inte alls rädd längre! Så länge deras beteende är logiskt så gör det mig inget, han är helt gudomlig för övrigt så 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
åå så söt Yrre är 
#1, Haha, du fick en liten " autograf " av att du träffat han.. hahah xD
- en mosad lämmel 
- ingen snack om att det är en pöjk iaf! 
_
#3 Puss på nosen 
#2 haha ja, synd att han inte bet lite hårdare då bara.. hade ju varit häftigt med ett litet monster autografs ärr efter honom 
- tjocking klump
fina lilla vintervita.. jag är så kär i dom här mini duttarna alltså, goa å runda 
(å näe- jag har Inte svampbob fyrkant i filmhyllan..!! )
_
lilla Yrmelurium.. pröpa 
- Dammlurks proffessorn har varit i farten! Observera dammet i rumpan hihi så sött.. han ramla ner från soffan å så gick han runt i hallen å under nå hyllor.. hmm, tror att jag får lov att dammsuga där under snart 
_
Kommer denne snygga herre från djuraffär? 
#8 jag tror det står i hans förra tråd men ja, ursprungligen kommer han säkert från zoo. Men jag tog honom från en familj vars dotter hade tröttnat på honom å skulle köpa en skateboard.
Vad man nu ska med en skateboard till 
_
#9 Ofta man säljer en hamster för att köpa en skateboard!! :O Men det var ju ändå bra - för han kom ju till dig =)
#10 ja han är ju inte den enda som omplaceras pga andra intressen, kolla bara på blocket, en del säljer sina djur som om de vore legobitar 
Men ja jag är ju glad att jag hittade honom iaf!! Han är så jäkla mysig å charmig 
_
Haha, vilken kille
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
hihi, tack tack.. han njuter av allt beröm ^^
_
Verkligen jättesöt
Mitt lilla matvrak 
_
nom nom nom… äta äta äta ^^
_
Jag sneglar längs sovrumsväggarna, "Hm, undra om det skulle rymmas en dvärgbur här..?"
Dumma Odette, frestas med söta bilder, fast din lille matvraks pitbull får du behålla, fniss.
--------------
Han är ju så otroligt charmig det lilla matvraksmonstret 
// Sofia
Hihi men där är ju isbjörnen!! :D Han är ju bara sååå söööt! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
hihi tack tack! matvraksmonster och matvrakspitpull, tja.. jag kan inte motargumentera där hihihi ^^
_

#6 awwww lilla rumpan! 
Jaa! Ätande djur är så gulliga
Vägde mina vintervita igår, honorna Lava och Midelle låg på 44 gr respektiva 52 gram.
Yrmelur? Han vägde 64 gram hihi 
_
#25 Jag har haft en hamster (inte min egen) här hemma på 69-70g 
Det var allt en rejäl gosse
Men så himla söt! 
#26 en dvärghamster? oj oj oj *fniss*
#27 han tackar så mycket! det är bara muskler säger han 
_
#28 Haha ja! Fast nu är hon bantad rätt ordentligt, väger 55g 
#29 hihi ja men det låter ju lagom ;)
Ska se om jag kan få lite nya bilder på Yrmelurium.. nån som har ideér på ett foto-tema jag kan försöka ge mig in på ?? 
_
Nu kommer lite nya bilder på Yrmelurium.. Ge honom mat- så sitter han still hihi.
Nom nom!! 
(närbild av bilden ovan)
_
#30 Haha ja, nu är hon inte alls lika tjock längre x)
Ojoj vad söt han är! 

Vilken charmknutte! 
Haha, ja utan något gott att gnaga på kan man bara säga adjö till alla bra bilder :P
Känns som att jag redan "fått alla bilder som går att få" på honom, men denna är iaf helt ny hihi
_
Sååå goo! 
// Sofia

#34 haha nawh riktig typisk dvärgis, jätterund och stora pepparkornsögon 
#36 Hahaha, jag läste "pepparkaksögon"
Fick inte riktigt ihop det. Men ja, jag håller med :)
// Sofia
Jag läste också "pepparkaksögon", men jag tyckte inte det var nåt konstigt med det hihi. dom är ju så super gulliga när dom sitter så i handen, finns inget sötare 
_
Tack mnt-foto för den fina illustrationen av Yrmelurens bur-ego 
_
#39 Namen hahahahah naaw x) 
#40 tyckte den var klockren, å han blev ju jätte söt med huggtänderna å de små hornen 
_
Fniss
--------------

Han är jobbigt söt :(